hirdetés
Belföld

Kreatív és interaktív elemekkel bármelyik diák számára vonzóvá válhat a természettudományos pálya

Több mint 1 000 diák ismerkedett meg a kémia és a biológia izgalmas világával

A kémia és a biológia a mai napig a gyerekek többségének nem más, mint egy megfoghatatlan, képletekkel és törvényekkel teli terület. Kreativitással és interaktív bemutatókkal azonban ez könnyen áthidalható: a Bayer MSMS Tudáspont arra vállalkozott, hogy bővítse a diákok ismeretanyagát és látványos kísérletek segítségével megkedveltesse velük a természettudományos tantárgyakat.
MSMS Tudáspont Szeretnék megkedveltetni a gyerekekkel a természettudományos tantárgyakat
hirdetés

2014 szeptemberében a Bayer Hungária hazánkban is elindította „Making Science Make Sense” elnevezésű oktatási programját. A program alapvető célkitűzése volt, hogy a 10-14 éves korosztály a tapasztalati, élményalapú tanulás által megkedvelje a természettudományokat. Az idei tanévben több mint ezer kisdiák volt részese a Bayer MSMS Tudáspont interaktív bemutatóinak.

LávalámpaÍgy készül házilag a lávalámpa

„Fantasztikus lehetőség volt a diákok számára a Bayer workshopján részt venni, hiszen interaktív módon megtanulni és megtapasztalni a kémia, a biológia és a fizika törvényeit sokkal izgalmasabb, mint a tankönyvben leírt és számukra megfoghatatlan tananyag. Inspirációt jelentett a pedagógusoknak is a rendezvénysorozat és egyértelmű pozitív visszajelzés, hogy a gyerekek lelkesen várják a további kísérleteket, és bátrabban tesznek fel kérdéseket a tanórákon.”

– nyilatkozta Bánkiné Nyúl Márta, a dabasi Táncsics Mihály Gimnázium matematika-kémia szakos tanára.

SzínekA színek játéka

A program indítását megelőzően a Bayer kutatást végzett a felső tagozatos biológia szakos tanárok körében. Az eredmények azt mutatták, hogy a természettudományok oktatása hálás feladat, a diákok érdeklődők egészen addig, amíg a téma lehetővé teszi a valóban látványos szemléltetőeszközök, kísérletek alkalmazását. Ám onnantól kezdve, hogy számukra elvont fogalmakat és képleteket kell megtanulni – kiváltképp a kémia, biokémia esetében – a tanulók lelkesedése eltűnik és legrosszabb esetben „feladják” a tanulást.

KísérletÉrdekes kísérletekkel lehet felkelteni a diákok érdeklődését

A munkaerőpiacon már egyértelmű jelei vannak a természettudományos végzettségű szakemberek hiányának, így fontos lenne egyrészt e tantárgyak megszerettetése, másrészt a diákok érdeklődésének fenntartása pályaorientációs programok segítségével.

Az MSMS Tudáspont programjain résztvevő, több mint 1 000 gyerek 80%-ának pozitív irányba változott a véleménye a természettudományokról a workshop után: lelkesen számoltak be élményeikről tanáraiknak, szüleiknek; és sokan önszorgalomból tovább gyakorolták a kísérleteket.

ÉrzékszervekA gyerekek megtapasztalták, hogy valójában mennyire fontosak az érzékszerveink

„Sokat jelentett és egyben nagyon pozitív példa volt a diákoknak, hogy a Műszaki Egyetem hallgatói mutatták be a látványos kísérleteket. Több gyermek például az otthon is elvégezhető lávalámpa-kísérletet készítette el karácsonyra a szüleinek, amivel nagy sikert arattak”

– tette hozzá Bánkiné Nyúl Márta.

WorkshopA pozitív visszajelzések hatására még biztosan találkozhatunk a programmal

Az eredmények és a rengeteg pozitív visszajelzés alapján a szervezők a folytatás mellett döntöttek: a Bayer MSMS Tudáspont megújult formában és névvel ősztől ismét várja majd a program iránt érdeklődőket.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
Orbán Viktor gratulált Angela Merkelnek

Orbán Viktor gratulált Angela Merkelnek



hirdetés
Sok iskolában még mindig probléma a tanárhiány

Sok iskolában még mindig probléma a tanárhiány


TANÁRHIÁNY,     OKTATÁS,     ISKOLA

A hatos lottó nyerőszámai és nyereményei

A hatos lottó nyerőszámai és nyereményei



hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen