hirdetés
Belföld

Milliárdokat költünk év végén az édességekre

Több milliárd forint értékben, több ezer tonna édességet vásárolunk az év végén – derül ki a Magyar Idők cikkéből. A csokimikulásokat ugyan eddig is beszerezhették a vásárlók, a valódi roham viszont csak most kezdődik – tavaly a lap szerint a karácsonyi időszakban 9 milliárd forintot szántak az édességekre a vásárlók.
Csokimikulás A kép illusztráció (Forrás: spoonuniversity.com)
hirdetés

Az édesség kiválasztásánál a vásárlók ma már elsősorban azt nézik, hogy valódi csokoládéból készült-e a termék, az ár pedig csak a harmadik helyen áll a fogyasztói döntéshozatalban – mondta Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára a Magyar Időknek.

A piaci szereplők úgy látják, hogy miközben az eladott mennyiség évről évre némi mérséklődést mutat, addig az árbevétel stagnál. Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint tavaly 3,4 milliárd forintért vásároltak a szezonális édességből, ezért az összegért összesen 655 tonna került a vásárlók kosarába.

Szaloncukorból 3500-4000 tonnányit vásároltak összesen 5,5-6 milliárd forint értékben, míg a legtöbbet tavaly is a hagyományos csokoládémikulásból adták el. Utóbbi fedte le az ünnepi édességpiac több mint 60 százalékát. A hagyományos ajándékcsomag és az adventi kalendáriumok ugyancsak népszerűek voltak, ezek részesedése 10-10 százalékos volt.

A gyártók egyre inkább felismerik azt az igényt, hogy az édesség mellé játékot is vásárolnának a fogyasztók, akik így ma már számtalan olyan csomag közül is válogathatnak, amelyben játékfigura is jár a csokimikulás mellé. A teljes forgalom mintegy 5 százalékát tavaly éppen az ilyen „vegyes” csomagok tették ki.

Ugyancsak egyre többen keresnek a speciális táplálkozási igényeknek megfelelő édességeket – részben egészségügyi problémák, részben pedig a tudatos táplálkozás jegyében. Szerencsére ma már ők is választhatnak például a különböző laktóz-, glutén- illetve cukormentes édességek közül.

A szaloncukrok közül a lap szerint a zselés, a marcipános, az alkoholos, a rumos-diós, valamint a csokoládékrémes ízűek számítanak a legnépszerűbbnek, de ugyancsak sokan választanak karamellás és kókuszos ízűt is. Bár változatlanul a zselésből fogy a legtöbb, a vásárlók szeretik az új ízeket is.

Hazánkban is megfigyelhető, hogy egyre korábban jelennek meg a boltokban az első szezonális áruk, ami azonban nem befolyásolja a gyártást, ugyanis a nagy üzletláncok általában már az év első harmadában-felében megállapodnak arról, hogy milyen mennyiségben vásárolnának a termékekből.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Semjén: Európa jövőjéért is felelősek vagyunk

Semjén: Európa jövőjéért is felelősek vagyunk


EURÓPA,     SEMJÉN ZSOLT,     KDNP

Kövér: Európa sorsa is eldőlhet a magyarországi választáson

Kövér: Európa sorsa is eldőlhet a magyarországi választáson



hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen