hirdetés
Belföld

Több tucat kátyú borítja az M1-est

Kétszázhoz közelít a kátyúk száma az M1-esen Budapesttől Győr felé, és ugyanez mondható el a visszafelé vezető úton is – írja a Blikk. Korábban a Kisalföld egy olvasója is összeszámolta a kátyúkat, ő ugyancsak 160-nál többre lett figyelmes útja során. Az autópálya üzemeltetője a helyzettel kapcsolatban kiemelte, hogy a nagyarányú kamionforgalom, valamint a téli időjárás egyaránt hozzájárulhatnak az útburkolati hibák kialakulásához.
Autópálya A kátyúk akár balesetveszélyesek is lehetnek (Forrás: pexels.com)
hirdetés

Nemrég összesen 163 nagyobb méretű kátyút számolt össze a Kisalfold.hu egy felháborodott olvasója az M1-esen Győrtől Pestig, ami mellett több kisebb kátyúra és másféle úthibákra is figyelmes lett. Ráadásul úgy látja, nagyon balesetveszélyesek az úthibák, és kifogásolta azt is, hogy egy 100 km/h-s sebességkorlátozó táblával igyekeznek megoldani a problémát – holott meglátása szerint a pályaszakasz több pontján is olyan mértékeket ölt az út károsodása, hogy 30-40 km/h mellett is balesetveszélyes a közlekedés.

A Blikk munkatársai Budapesttől Győr felé 178, visszafelé pedig 190 kátyút számoltak össze az M1-esen; a lap szerint egyébként a Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a legrosszabb a helyzet, ahol egyes kátyúk akár 15-20 centiméteresek is lehetnek.

Az elmúlt években jelentősen megnőtt az M1-esen haladó járművek száma:

„míg 1995-ben átlagosan 20 ezer jármű haladt át rajta naponta, addig mára ez a szám egyes térségekben a 80 ezret is eléri, a fővároshoz közel a gyorsforgalmi út több helyen is 100% feletti kapacitással üzemel” – közölte az autópályát üzemeltető Magyar Közút Zrt. Kisalfölddel.

A Blikk megkeresésére a Magyar Közút Zrt. ismertette, hogy az M1-es autópálya az egyik legfontosabb tranzitútvonal a térségben, és a nagyarányú kamionforgalom miatt az útpálya burkolatának leromlása is felgyorsult – ezzel magyarázható, hogy a lokális burkolathibák inkább a külső sávban fordulnak elő. Jelenleg az M1-esen közel fele-fele a személyautó- és nehézgépjármű-forgalom aránya.

Emellett a téli időjárás is kedvez a burkolati hibák kialakulásának, mivel

„a víz a burkolatba bejutva a fagyási-olvadási ciklusok gyors váltakozásának köszönhetően újabb hibákat eredményez”.

A Magyar Közút Zrt. kiemelte azt is, folyamatosan végzik a szükséges javításokat az időjárási körülmények figyelembe vételével, az évszaknak megfelelően jellemzően hideg aszfalt felhasználásával, valamint újrahasznosító gépet és technológiát is alkalmaztak.

Emellett hosszabb távú megoldásként említették az autópálya kétszer háromsávossá bővítését a Kisalföldnek megküldött reagálásukban.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
MÁV: változik a vonatok közlekedési rendje karácsonykor és az év végén

MÁV: változik a vonatok közlekedési rendje karácsonykor és az év végén


KÖZLEKEDÉS,     VASÚT,     VONAT

Elrendelték a szmogriadó tájékoztatási fokozatát Miskolcon

Elrendelték a szmogriadó tájékoztatási fokozatát Miskolcon



Tömegbaleset történt az M3-ason

Tömegbaleset történt az M3-ason



hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen