hirdetés
Belföld

Fán lévő mókus és bódén maradt papucs miatt is hívták a 112-őt

Arra kérik az embereket, csak valós veszély esetén hívják a segélykérő vonalat

A rendőrség, a mentők és a katasztrófavédelem arra kéri az embereket, hogy csak tényleges veszély esetén hívják a 112-es segélykérő vonalat. Erről közösen tartott sajtótájékoztatót a három szervezet pénteken Budapesten.
Rendőrség, mentők, katasztrófavédelem: csak valódi veszély esetén hívják a 112-t! Munkatárs a 112-es egységes segélyhívó rendszer hívásfogadó központjában Szombathelyen 2018. szeptember 14-én. A 112-es számra évente érkező mintegy ötmillió hívás közül négymillió nem igényel beavatkozást, ezért a mentők és a katasztrófavédelem arra kéri az embereket, hogy csak tényleges veszély esetén hívják a segélykérő vonalat. MTI Fotó: Varga György
hirdetés

Azért hívják fel erre a figyelmet, mert a 112-es számra évente érkező mintegy ötmillió hívás közül négymillió nem igényel beavatkozást - ez az arány már öt éve változatlan -, a fals hívások viszont a valóban beavatkozást igénylő helyzetek kezelésétől vonják el a kapacitást - hangzott el.

A sajtótájékoztatón bemutattak egy kisfilmet, amelyben az egyik bejelentő fára repült madarakhoz, a másik egy elromlott bojlerhez riasztja a tűzoltókat, egy harmadik pedig azért kér segítséget, mert elfelejtette a telefonja PIN-kódját.

Annak alátámasztására, hogy ezek mennyire valós helyzetek, Gál Kristóf, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője lejátszott néhány, a 112-re érkező hívásról készült felvételt. Ezeken például fára szorult kismókus miatt, illetve bódé tetején rekedt papucs miatt kértek segítséget.

A szóvivő elmondta, terveik között szerepel, hogy a 112-es segélyhívó használatát tudatosító foglalkozásokat tartanak a közoktatási intézményekben is.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat Kommunikációs Igazgatója hangsúlyozta, hogy a 112 azért hasznos a mentők számára, mert kiszűri azokat a hívásokat, amelyekkel nincs dolguk, így több energia jut a valódi feladatellátásra. Ugyanakkor arra kér mindenkit, hogy feleslegesen ne terhelje a segélyhívó központokat - mondta.

Hajdu Márton, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője ugyancsak hasznosnak nevezte a segélyhívó központok működését, hiszen onnan már valóban csak azok a riasztások jutnak el hozzájuk, amelyek a katasztrófavédelem beavatkozását igénylik.

Arra is felhívta a figyelmet: a gyors beavatkozás egyik feltétele, hogy a bejelentők betartsák a protokollt. Vagyis elmondják a nevüket, a káreset pontos helyszínét, illetve pontosan beszámoljanak arról, hogy mi történt.

Forrás: MTI



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Megváltoztak a jegyvásárlási szabályok a HÉV-vonalakon

Megváltoztak a jegyvásárlási szabályok a HÉV-vonalakon


HÉV,     KÖZLEKEDÉS,     MENETJEGY

Kiürítették a Kossuth teret

Kiürítették a Kossuth teret



hirdetés
hirdetés
hirdetés
loading...
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen