hirdetés
Bulvár

A VIVA TV bojkottjára szólít Majka

A népszerű előadó kiborult, amiért a zenetévé arra szólította fel, hogy takarják ki új klipjükből az őket szponzoráló cégek lógóit.
majka Majka (Forrás: 24.hu)
hirdetés

Majka (Majoros Péter) több oldalnyi, olyan levelezést tett közzé a saját Facebook-oldalára, amit a VIVA TV-vel folytatott, ahol az új, "Eléglesz" c. klipjének sugárzásával kapcsolatban a médiajogi szabályozásra hivatkozva megkérték, hogy takarja ki a szponzorait a felvételekből. Az egyik ilyen a Coca-Cola, a másik a City Taxi volt. Majkáék erre azonban nem voltak hajlandóak, hiszen eleve a cégek szponzorációjának köszönhetően születhetett meg maga a videó is. A rapper felhozta védekezésül azt is, hogy a csatorna kettős mércét használ, mivel a külföldi előadók klipjeiben egyáltalán nincsenek kitakarva a termékmegjelenítések, mi több, más magyar előadók is feltűnnek kitakarás nélkül jól látható márkajelzéssel ellátott ruhákban vagy üdítővel a kezükben. Ezért a rapper végül a VIVA TV teljes bojkottjára szólította fel a magyar zenészeket.

Ahogyan az a kiszivárgott levelezésben is említésre kerül, egy zenei videoklip nem minősül külön műsorszámnak, ezért termékmegjelenítés vagy márkalogók esetén felirattal kell jelezni a csatornának, hogy a műsor termékmegjelenítést tartalmaz, amit több más kereskedelmi csatorna is alkalmaz már egy ideje. E nélkül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság súlyos büntetéseket szabhat ki.

Azzal mindenki tisztában van, hogy manapság a zenészek nem a lemezeladásokból élnek meg, ami nem csak magyar, hanem általános jelenség világszerte. Időnként persze akadnak ellenpéldák, például Adele legutóbbi albuma konkrétan lemezeladási rekordot döntött. A többségre azonban sokkal inkább az a jellemző, hogy muszáj alternatív pénzkereseti opciókban gondolkodniuk. A szponzorklipek és termékmegjelenítések pont ezt a kiesést próbálják pótolni, és ma már szinte minden ismertebb magyar előadó él ezzel a lehetőséggel.

Az online felületeken ez a rendszer remekül tud érvényesülni, azonban a komolyabb kereskedelmi csatornák esetben - mint amilyen a  VIVA is - már más a helyzet, hiszen azok alapvetően a hirdetésekből tartja fent magukat, illetve fizetik be az Artisjusnak a klipet sugárzásáért járó jogdíjat.

A VIVA TV úgy nyilatkozott az ügyről, hogy a zenei klipekben lehetőleg ne szerepeljenek reklámok, mert jelentősen ronthatják a klipek színvonalát, a nézők élményét. Ezért bevett gyakorlatnak tekintik azt, hogy a videoklipekből külön televíziós változat készül, amely nem tartalmaz reklámokat. Amennyiben egy-egy külföldi előadónál ilyet tapasztalnak, azt egyszerű "hibának" minősítik.

Egyébként Majka a Facebook oldalán (itt elolvasható a teljes bejegyzés) még hozzátette, hogy:

 

"Nem arról van szó, hogy a VIVA fontos lenne. A Facebook-oldalamat háromszor többen nézik, mint a VIVA-t. De ez nem korrekt, nem európai. Azért csinálom, hogy egy előadó se kerülhessen ilyen helyzetbe. A mi forintos klipjeinket ne szelektálják ki úgy, hogy a külföldieké maradhat. Felkérem az összes zenei kiadót, hogy mellőzzék a VIVA tévét. Álljanak ki mellettünk!"



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
Megérkezett Tóth Vera 2.0

Megérkezett Tóth Vera 2.0



Elkelt Nyári Dia

Elkelt Nyári Dia



hirdetés
Kortárs magyar képzőművészek és írók tiltakoznak a Puncs.hu ellen

Kortárs magyar képzőművészek és írók tiltakoznak a Puncs.hu ellen



Harvey Weinstein-botrány: Asia Argento elhagyja hazáját

Harvey Weinstein-botrány: Asia Argento elhagyja hazáját



hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen