hirdetés
Bulvár

A VIVA TV bojkottjára szólít Majka

A népszerű előadó kiborult, amiért a zenetévé arra szólította fel, hogy takarják ki új klipjükből az őket szponzoráló cégek lógóit.
majka Majka (Forrás: 24.hu)
hirdetés

Majka (Majoros Péter) több oldalnyi, olyan levelezést tett közzé a saját Facebook-oldalára, amit a VIVA TV-vel folytatott, ahol az új, "Eléglesz" c. klipjének sugárzásával kapcsolatban a médiajogi szabályozásra hivatkozva megkérték, hogy takarja ki a szponzorait a felvételekből. Az egyik ilyen a Coca-Cola, a másik a City Taxi volt. Majkáék erre azonban nem voltak hajlandóak, hiszen eleve a cégek szponzorációjának köszönhetően születhetett meg maga a videó is. A rapper felhozta védekezésül azt is, hogy a csatorna kettős mércét használ, mivel a külföldi előadók klipjeiben egyáltalán nincsenek kitakarva a termékmegjelenítések, mi több, más magyar előadók is feltűnnek kitakarás nélkül jól látható márkajelzéssel ellátott ruhákban vagy üdítővel a kezükben. Ezért a rapper végül a VIVA TV teljes bojkottjára szólította fel a magyar zenészeket.

Ahogyan az a kiszivárgott levelezésben is említésre kerül, egy zenei videoklip nem minősül külön műsorszámnak, ezért termékmegjelenítés vagy márkalogók esetén felirattal kell jelezni a csatornának, hogy a műsor termékmegjelenítést tartalmaz, amit több más kereskedelmi csatorna is alkalmaz már egy ideje. E nélkül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság súlyos büntetéseket szabhat ki.

Azzal mindenki tisztában van, hogy manapság a zenészek nem a lemezeladásokból élnek meg, ami nem csak magyar, hanem általános jelenség világszerte. Időnként persze akadnak ellenpéldák, például Adele legutóbbi albuma konkrétan lemezeladási rekordot döntött. A többségre azonban sokkal inkább az a jellemző, hogy muszáj alternatív pénzkereseti opciókban gondolkodniuk. A szponzorklipek és termékmegjelenítések pont ezt a kiesést próbálják pótolni, és ma már szinte minden ismertebb magyar előadó él ezzel a lehetőséggel.

Az online felületeken ez a rendszer remekül tud érvényesülni, azonban a komolyabb kereskedelmi csatornák esetben - mint amilyen a  VIVA is - már más a helyzet, hiszen azok alapvetően a hirdetésekből tartja fent magukat, illetve fizetik be az Artisjusnak a klipet sugárzásáért járó jogdíjat.

A VIVA TV úgy nyilatkozott az ügyről, hogy a zenei klipekben lehetőleg ne szerepeljenek reklámok, mert jelentősen ronthatják a klipek színvonalát, a nézők élményét. Ezért bevett gyakorlatnak tekintik azt, hogy a videoklipekből külön televíziós változat készül, amely nem tartalmaz reklámokat. Amennyiben egy-egy külföldi előadónál ilyet tapasztalnak, azt egyszerű "hibának" minősítik.

Egyébként Majka a Facebook oldalán (itt elolvasható a teljes bejegyzés) még hozzátette, hogy:

 

"Nem arról van szó, hogy a VIVA fontos lenne. A Facebook-oldalamat háromszor többen nézik, mint a VIVA-t. De ez nem korrekt, nem európai. Azért csinálom, hogy egy előadó se kerülhessen ilyen helyzetbe. A mi forintos klipjeinket ne szelektálják ki úgy, hogy a külföldieké maradhat. Felkérem az összes zenei kiadót, hogy mellőzzék a VIVA tévét. Álljanak ki mellettünk!"



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen