FEHÉRJE
Megfelelő fehérjefogyasztás nélkül nincs fogyás?

Megfelelő fehérjefogyasztás nélkül nincs fogyás?

Sportolok és fogyókúrázok, mégsem fogyok

Ismerős? Akkor valamit nem jól csinálsz. Általában az étkezést rontja el mindenki. A legtöbben ugyanis még mindig úgy akarnak lefogyni, hogy megvonnak alapvető tápanyagokat maguktól és koplalnak. Ez pedig hiba. Egyrészt tartósan vitamin- és ásványianyag hiány fog náluk kialakulni, másrészt pedig jojó-effektushoz vezet! De akkor mi a helyes út? Fogyassz fehérjét, hogy a szervezeted ne éhezzen!

A túl sok hús fogyasztása növelheti a cukorbetegség kockázatát

A túl sok hús fogyasztása növelheti a cukorbetegség kockázatát

Az Észak-Finnországi Egyetem egy friss kutatása megerősítette azt a feltételezést, miszerint a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásában fontos szerepe lehet annak, hogy milyen forrásból vesszük magunkhoz az élelmi fehérjét. A kutatók azt figyelték meg, hogy akik jellemzően növényi forrásból fedezték fehérjeigényüket, kisebb eséllyel váltak később cukorbeteggé, mint akik sok húst fogyasztottak. Az erről szóló tanulmány a British Journal of Nutrition nevű lapban jelent meg.

Rovarokból álló étel-alapanyagot fejlesztett ki egy finn kutatóközpont

Rovarokból álló étel-alapanyagot fejlesztett ki egy finn kutatóközpont

Úgy néz ki, hamarosan hétköznapi szakma lehet a „tücsöktenyésztő”, vagy akár a boltokba betérve lisztkukac-falafelt is vásárolhatunk a vasárnapi ebédhez...

Helyettesíthetik-e az ehető rovarok a marhahúst?

Helyettesíthetik-e az ehető rovarok a marhahúst?

Nem most hallunk először arról, hogy az ehető rovarok fenntarthatóbb fehérjeforrást jelenthetnek, mint a gerincesek – így akár a szarvasmarha, szárnyasok, sertés és a halak. Kérdés azonban, hogy a rovarokban a fehérje mellett megtalálhatóak-e más, a szervezet egészséges működéséhez elengedhetetlen anyagok...

Диетологи рассказали, как должен выглядеть идеальный завтрак

Диетологи рассказали, как должен выглядеть идеальный завтрак

Táplálkozási szakértők elárulták, hogy kell kinéznie az ideális reggelinek

В первом приеме пищи следует упор делать на белок (яйца, например). Он позволит дольше не испытывать чувства голова, в отличие от традиционного завтрака с овсянкой. Таким образом ребенок будет за обедом потреблять меньше калорий.

Nagy felfedezés az asztmások számára

Nagy felfedezés az asztmások számára

Manapság egyre többen világszerte szenvednek az asztmás megbetegedéstől. Ezt és a szénanáthát tartják számon az egyik leggyakoribb betegségeként. Kigyógyulni nem lehet belőle, de kezelni igen. Eddig nem tudták megmondani, mitől alakulhat ki pontosan, de most nagy lépést tettek e felé a felfedezés felé.

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen