hirdetés
TÁPLÁLKOZÁS
A növényi alapú étrend csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát

A növényi alapú étrend csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát

A növényi alapú étrend egy kutatás szerint csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát. A kutatás során ötféle étrend hatásait vizsgálták, és megfigyelték, hogy akik alapjaiban sok zöldséget és gyümölcsöt ettek, 42 százalékkal kisebb eséllyel szenvedtek szívelégtelenségben, mint akik kevesebb növényi eledelt fogyasztottak.

A kefir három pozitív hatása az egészségre

A kefir három pozitív hatása az egészségre

A kefir különleges ízének és pozitív hatásainak köszönhetően rendkívül népszerű – így aztán bemutatni feltehetőleg nem nagyon kell. Nézzük tehát, miért is olyan egészséges ez a tejtermék!

Hét étel az egészséges hajért

Hét étel az egészséges hajért

Bár a hajunk alapvető tulajdonságait nem, az egészségességét már annál inkább befolyásolhatja az, hogy hogyan étkezünk. A hajgyökér nagyon is „élő”, és ahogyan az emberi szervezet általában, úgy a hajgyökér is egészséges, kiegyensúlyozott étrendet igényel ahhoz, hogy hajunk teljes fényében pompázzon.

Ezért tehetnek „intelligensebbé” a magvak

Ezért tehetnek „intelligensebbé” a magvak

Az avokádó, a magvak és az olívaolaj mind olyan élelmiszerek, amelyek egy friss tanulmány szerint – annak köszönhetően, hogy viszonylag nagy mennyiségben tartalmaznak egyszeresen telítetlen zsírsavakat – „növelhetik” az intelligenciát.

Így állíthatjuk helyre az anyagcserénket

Így állíthatjuk helyre az anyagcserénket

Néhány helytelen szokás kiiktatásával anyagcserénk újra normálisan működhet, így a fogyás is könnyebben mehet.

hirdetés
A kávézás csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás kockázatát

A kávézás csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás kockázatát

A kávézás csökkentheti egy sor betegség, köztük a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás kockázatát - állapította meg két friss tanulmány, szerzőik szerint azonban a kávézással együtt járó életstílus is hatással lehet az eredményekre.

A tésztafogyasztás jótékony hatása

A tésztafogyasztás jótékony hatása

Szakemberek most arra jöttek rá, hogy összességében egészségesebben táplálkoznak azok, akik a tésztát is beiktatják napi étrendjükbe.

A gluténmentes étrend nem a legideálisabb, ha valaki fogyni szeretne

A gluténmentes étrend nem a legideálisabb, ha valaki fogyni szeretne

Azzal, ha a hagyományos gabonatermékeket gluténmentes változatokra cseréljük, emelkedhet az elhízás kockázata szakértők szerint. Ennek az lehet az oka, hogy a gluténmentes ételek zsírtartalma gyakran magasabb, mint a „hagyományos” élelmiszer-változatoké. Aki tehát nem egészségügyi megfontolásból tartózkodik a gluténtól, hanem csupán azért, mert például fogyni szeretne, érdemes lehet átgondolnia, valóban a gluténmentes étrend-e a válasz a problémájára...

A fahéj csökkentheti a zsíros étrend jelentette kockázatokat

A fahéj csökkentheti a zsíros étrend jelentette kockázatokat

Ismert, hogy a zsírban gazdag étrendnek számos egészségügyi kockázata lehet, többek között elhízáshoz, cukorbetegséghez és ezáltal szívbetegségekhez vezethet, ha valaki túl sok zsíros ételt eszik. Amellett azonban, hogy a fahéj természetesen nem „csodaszer”, egy friss kutatás szerint némileg csökkentheti a zsíros étrend bizonyos kockázatait, ha rendszeresen fogyasztunk ilyen fűszert.

Aki nem lisztérzékeny, annak érdemes lehet kerülnie a gluténmentes étrendet

Aki nem lisztérzékeny, annak érdemes lehet kerülnie a gluténmentes étrendet

A gyakori vélekedéssel ellentétben a szigorú gluténmentes étrendnek a nem-lisztérzékeny emberek egészségére több káros hatása lehet, mint amennyi haszonnal járhat a glutént tartalmazó eledelek kerülése – fogalmazta meg amerikai táplálkozási-, és egészségügyi szakértők egy csoportja.

A sós étrendet fogyasztók éhesebbek és „kevésbé szomjasak”

A sós étrendet fogyasztók éhesebbek és „kevésbé szomjasak”

Azt feltételezhetnénk, hogy a sós étrend mellett növekszik a folyadékbevitel, ám egy marsi missziót szimuláló tanulmány szerint ennek az ellenkezője igaz. Ráadásul aki sósabb ételeket eszik, gyakran még éhesebbnek is érzi magát.

A szívbajt hozza ránk a zsíros étrend...!

A szívbajt hozza ránk a zsíros étrend...!

A zsírokban bővelkedő étrend és az elhízás olyan veszélyes immunválaszt válthat ki, amely növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát - állapította meg a londoni Queen Mary Egyetem kutatása

Két hét alatt javíthat a gyümölcsökben, zöldségekben gazdag diéta a pszichológiai állapotunkon

Két hét alatt javíthat a gyümölcsökben, zöldségekben gazdag diéta a pszichológiai állapotunkon

Már csak ezért is várjuk a tavaszt, amikor végre nem csak az idő lesz kellemesebb, de könnyebben juthatunk hozzá az egészséges gyümölcsökhöz, zöldségekhez.

Egészségesebben élhetnek a „tésztarajongók”

Egészségesebben élhetnek a „tésztarajongók”

Bár néhányan előszeretettel szemelnek ki egy-egy élelmiszercsoportot, amit aztán egészen „ördögi” tulajdonságokkal ruházhatnak fel, az igazság valójában sokkal árnyaltabb lehet, mint azt a bizonyos divatos diéták atyjai (illetőleg anyjai) hirdetik. Erre remek példa lehet egy új tanulmány, amely szerint a bizonyos körök szerint „egészségtelen” tésztaételek rajongói valójában általánosságban véve egészségesebbek voltak, és kevesebb zsiradékot ettek a társaiknál.

Talán nem is olyan károsak a telített zsírok

Talán nem is olyan károsak a telített zsírok

Bár a zsírokban gazdag ételek általában nem tesznek jót az egészségnek, egy új tanulmány szerint a telített zsírokat tartalmazó táplálékok bizonyos összehasonlításban akár pozitív egészségügyi hatást is kifejthetnek.

Tovább tart a jóllakottság-érzet a növényi, mint az állati fehérjék fogyasztása után

Tovább tart a jóllakottság-érzet a növényi, mint az állati fehérjék fogyasztása után

Lehetséges, hogy a fogyás könnyebben megy akkor, ha több növényi fehérjét eszünk, ezek ugyanis egy friss tanulmány szerint általánosságban hosszabb ideig tartó jóllakottság-érzethez vezetnek, mint az állati fehérjék.

Helyettesíthetik-e az ehető rovarok a marhahúst?

Helyettesíthetik-e az ehető rovarok a marhahúst?

Nem most hallunk először arról, hogy az ehető rovarok fenntarthatóbb fehérjeforrást jelenthetnek, mint a gerincesek – így akár a szarvasmarha, szárnyasok, sertés és a halak. Kérdés azonban, hogy a rovarokban a fehérje mellett megtalálhatóak-e más, a szervezet egészséges működéséhez elengedhetetlen anyagok...

A világnépesség felének egészségét veszélyezteti a helytelen táplálkozás

A világnépesség felének egészségét veszélyezteti a helytelen táplálkozás

A világnépesség felének egészségére jelent fenyegetést a nem megfelelő étrend - figyelmeztet egy táplálkozási és mezőgazdasági szakértőket tömörítő független bizottság, amely szerint 2030-ra a bolygó lakosságának harmada válhat túlsúlyossá vagy elhízottá.

Nem feltétlenül hizlalnak a zsiradékok

Nem feltétlenül hizlalnak a zsiradékok

Sokáig tartotta magát a nézet, miszerint a zsírt és a növényi olajokat jóformán teljes egészében ki kell hagyni az étrendünkből, ha fogyni szeretnénk, ezt a feltevést azonban néhányan megkérdőjelezték. Egy újabb kutatás is azt támasztja alá, hogy ennél azért árnyaltabb a helyzet. Azért persze nem mindegy, hogy milyen zsírról van szó!

Mennyire veszélyesek a mindennapi nassolások?

Mennyire veszélyesek a mindennapi nassolások?

A táplálkozási napló rendszeres vezetése rengeteg fontos dologra rávilágít, ami segíthet abban, hogy végre leadjuk a plusz kilókat és egészségesebben éljünk! Dr. Gajdács Ágnes obezitológus szakorvos szerint azonban az is fontos, hogy megkülönböztessük a kis étkezéseket a nassolástól! De hogyan is tehetjük ezt meg?

A mindennapos húsfogyasztás korai halálhoz vezethet

A mindennapos húsfogyasztás korai halálhoz vezethet

A különböző húsokkal számos fontos tápanyagot, vitamint juttathatunk a szervezetünkbe, de jóból is megárt a sok: a mindennapos húsfogyasztás ugyanis egy kutatás szerint megnöveli a korai elhalálozás kockázatát. Legveszélyesebbek a vörös és feldolgozott húsok.

Új táplálkozási ajánlást adott ki a dietetikusok szövetsége

Új táplálkozási ajánlást adott ki a dietetikusok szövetsége

Elkészítette a legújabb magyar táplálkozási ajánlást a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) - közölte a szervezet csütörtökön az MTI-vel.

Talán mégsem annyival egészségesebbek a növényi olajok az állati eredetű zsiradékoknál

Talán mégsem annyival egészségesebbek a növényi olajok az állati eredetű zsiradékoknál

Sokáig szinte töretlenül tartotta magát a nézet, miszerint a növényi olajok kedvezőbbek lennének egészségünk szempontjából, mint például a vaj. Most úgy tűnik, valójában talán nem csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát, ha elhagyjuk az állati zsiradékokat.

Igaz, hogy este 6 után már nem szabad enni?

Igaz, hogy este 6 után már nem szabad enni?

„Igaz-e, hogy hat után már nem lehet enni, vagy elég, ha csak lefekvés előtt két órával nem eszünk?” Turcsák Katalin dietetikus válaszol.

40 év tapasztalata: a csokoládé valóban okosabbá tehet

40 év tapasztalata: a csokoládé valóban okosabbá tehet

Egy az 1970-es évek óta folyó kutatásban a résztvevők kognitív képességeit vizsgálták mintegy negyven éven keresztül, az eredmény pedig talán meglepő: a rendszeresen csokoládét fogyasztók jobban teljesítettek a teszteken.

Nagy felháborodást váltott ki a pucolva árusított narancs

Nagy felháborodást váltott ki a pucolva árusított narancs

Jó üzlet, vagy pedig felháborító környezetszennyezés vajon, ha a narancsot megpucolva árusítják a „lusták” számára? Akárhogy is, a „forradalmi ötletet” hamar elsöpörte a közösségi médián tapasztalható felháborodás-hullám.

Táplálkozz tudatosan a szép hajért!

Táplálkozz tudatosan a szép hajért!

A kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás mellett a haj is szép, dús és egészséges lehet, de egyes ételek kifejezetten jót tesznek neki.

A megszállott edzés helyett, hasznosabb a megfelelő táplálkozás

A megszállott edzés helyett, hasznosabb a megfelelő táplálkozás

Könnyen előfordulhat, hogy sok mozgás mellett sem tud fogyni az ember. Kutatók most az energiafelhasználásunkat, illetve a testünk fokozott munkához való hozzászokását vizsgálta és arra jöttek rá, hogy szervezetünk alkalmazkodhat a megnövelt edzéshez is. Ebből pedig az következik, hogy nem mindig célravezető a megszállott edzés sem.

Marha, sertés, csirke? Vagy netalán rovar?

Marha, sertés, csirke? Vagy netalán rovar?

Ha valaki igazán fehérjedús ételre vágyik, annak bizony szét kell néznie az ehető rovarok között is.

Manapság egyre többen étkeznek tudatosan. Az egészségesebb, tápértékekben, fehérjékben, vitaminokban gazdag ételeket keresik. Egy finom marhasteaket sokan szívesen megennének, ám egy tanulmány kimutatta, hogy ha valaki igazán fehérjedús ételre vágyik, annak bizony szét kell néznie az ehető rovarok között is.

hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen