hirdetés
TÁPLÁLKOZÁS
Jobb alvók azok a babák, akik korábban kapnak szilárd táplálékot

Jobb alvók azok a babák, akik korábban kapnak szilárd táplálékot

Jobban alszanak azok a babák, akiknél már a harmadik hónapban megkezdik a hozzátáplálást, tehát az anyatej mellett szilárd táplálékot is kapnak - olvasható a BBC honlapján.

Csaknem megduplázódott az elhízott gyermekek száma az elmúlt húsz évben

Csaknem megduplázódott az elhízott gyermekek száma az elmúlt húsz évben

Csaknem megduplázódott az elhízott gyermekek száma az elmúlt húsz évben, ennek leggyakoribb oka a helytelen korai táplálás - közölte az Első 1000 Nap Program és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége az európai elhízás elleni nap alkalmából az MTI-vel.

Fontos az egyensúly a fogyókúrában

Fontos az egyensúly a fogyókúrában

A koplalás és bizonyos táplálékok megvonása különböző betegségeket, problémákat idézhet elő, ezért a fogyókúra alatt is meg kell tartani az egyensúlyt - közölte Antal Emese dietetikus az M1 aktuális csatorna szerdai műsorában.

A tészta nem feltétlenül a fogyókúrázók „ellensége”

A tészta nem feltétlenül a fogyókúrázók „ellensége”

A tésztát a fogyókúrázok egy része igyekszik kerülni, tartva attól, hogy a népszerű eledel esetleg kudarcba fullasztja az ideális testsúly elérésének érdekében tett törekvéseiket. Egy friss kutatás szerint ugyanakkor annak ellenére, hogy a tésztákban sok a szénhidrát, tulajdonképpen akár segíthetnek is a fogyásban.

Egyetlen áfonyás muffin tartalmazhatja az egész napra ajánlott cukorbevitelt

Egyetlen áfonyás muffin tartalmazhatja az egész napra ajánlott cukorbevitelt

Néhány kávézókban és boltokban kapható áfonyás muffinnak jóval nagyobb a cukortartalma, mint a felnőtteknek ajánlott napi cukormennyiség - derítette ki egy Nagy-Britanniában végzett kutatás.

hirdetés
Tajti Éva dietetikus szerint idősödő korban is figyelni kell az étrendre

Tajti Éva dietetikus szerint idősödő korban is figyelni kell az étrendre

Idősödő korban is figyelni kell az étrend kialakítására - hangsúlyozta Tajti Éva, a Semmelweis Egyetem vezető dietetikusa vasárnap az M1 aktuális csatornán.

A lassan evő emberek kisebb valószínűséggel híznak el

A lassan evő emberek kisebb valószínűséggel híznak el

Azok, akik lassan esznek, kisebb valószínűséggel híznak el - állapították meg japán kutatók, akik szerint a vacsora utáni rágcsálnivalók elhagyása, valamint ha az ember már nem eszik lefekvés előtt két órával segít, az egészséges testsúly elérésében és megőrzésében - írta a The Daily Telegraph.

Bizonyos élelmiszerek befolyásolhatják a rák terjedését

Bizonyos élelmiszerek befolyásolhatják a rák terjedését

A spárgában, a szárnyasokban és egyéb élelmiszerekben is megtalálható, aszparagin nevű aminosav csökkentése, illetve blokkolása jelentősen megnehezítette a melldaganatok áttétképződését egereken végzett kísérletekben - számoltak be a kutatók a Nature című tudományos folyóiratban közölt tanulmányukban.

Összefügghet a születési rendellenességek kockázata és az alacsony szénhidrátbevitel

Összefügghet a születési rendellenességek kockázata és az alacsony szénhidrátbevitel

Amerikai tudósok összefüggést találtak a várandós anya alacsony szénhidrátbevitele és a baba születési rendellenességének kockázata között - számolt be a medicalxpress.com.

Miért különösen egészséges eledel a gomba?

Miért különösen egészséges eledel a gomba?

A gomba alapvetően pozitív hatást fejthet ki a szívünk és hajunk egészségére, valamint a benne található számos értékes tápanyagnak köszönhetően összességében is egy egészségesebb életmódot sikerülhet elérnünk, ha beiktatjuk ezt az élelmiszert az étrendünkbe.

A hal valóban az „agy eledele” lehet

A hal valóban az „agy eledele” lehet

Azok a gyerekek, akik legalább hetente egyszer halat esznek, általánosságban a halat egyáltalán nem, vagy csak ritkán fogyasztó társaikhoz képest négy IQ-ponttal magasabb teljesítményt érnek el az intelligenciát mérő teszteken, és jobban is alszanak. A témában a Nature nevű lapban megjelent tanulmányt a University of Pennsylvania kutatói készítették.

Hat étel és ital, amelyektől csak még éhesebbek leszünk

Hat étel és ital, amelyektől csak még éhesebbek leszünk

Azt hihetnénk, hogy ha eszünk valamit, akkor mindenképpen kevésbé fogjuk éhesnek érezni magunkat – ha nem is sokkal, de egy kevéssel „biztosan”. A valóság azonban nem feltétlenül ez – az alábbi hat ételtől, illetve italtól például akár még nagyobb éhségérzet gyötörhet, mint amivel elfogyasztásuk előtt néztünk szembe.

A növényi alapú étrend csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát

A növényi alapú étrend csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát

A növényi alapú étrend egy kutatás szerint csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát. A kutatás során ötféle étrend hatásait vizsgálták, és megfigyelték, hogy akik alapjaiban sok zöldséget és gyümölcsöt ettek, 42 százalékkal kisebb eséllyel szenvedtek szívelégtelenségben, mint akik kevesebb növényi eledelt fogyasztottak.

A kefir három pozitív hatása az egészségre

A kefir három pozitív hatása az egészségre

A kefir különleges ízének és pozitív hatásainak köszönhetően rendkívül népszerű – így aztán bemutatni feltehetőleg nem nagyon kell. Nézzük tehát, miért is olyan egészséges ez a tejtermék!

Hét étel az egészséges hajért

Hét étel az egészséges hajért

Bár a hajunk alapvető tulajdonságait nem, az egészségességét már annál inkább befolyásolhatja az, hogy hogyan étkezünk. A hajgyökér nagyon is „élő”, és ahogyan az emberi szervezet általában, úgy a hajgyökér is egészséges, kiegyensúlyozott étrendet igényel ahhoz, hogy hajunk teljes fényében pompázzon.

Ezért tehetnek „intelligensebbé” a magvak

Ezért tehetnek „intelligensebbé” a magvak

Az avokádó, a magvak és az olívaolaj mind olyan élelmiszerek, amelyek egy friss tanulmány szerint – annak köszönhetően, hogy viszonylag nagy mennyiségben tartalmaznak egyszeresen telítetlen zsírsavakat – „növelhetik” az intelligenciát.

Így állíthatjuk helyre az anyagcserénket

Így állíthatjuk helyre az anyagcserénket

Néhány helytelen szokás kiiktatásával anyagcserénk újra normálisan működhet, így a fogyás is könnyebben mehet.

A kávézás csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás kockázatát

A kávézás csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás kockázatát

A kávézás csökkentheti egy sor betegség, köztük a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás kockázatát - állapította meg két friss tanulmány, szerzőik szerint azonban a kávézással együtt járó életstílus is hatással lehet az eredményekre.

A tésztafogyasztás jótékony hatása

A tésztafogyasztás jótékony hatása

Szakemberek most arra jöttek rá, hogy összességében egészségesebben táplálkoznak azok, akik a tésztát is beiktatják napi étrendjükbe.

A gluténmentes étrend nem a legideálisabb, ha valaki fogyni szeretne

A gluténmentes étrend nem a legideálisabb, ha valaki fogyni szeretne

Azzal, ha a hagyományos gabonatermékeket gluténmentes változatokra cseréljük, emelkedhet az elhízás kockázata szakértők szerint. Ennek az lehet az oka, hogy a gluténmentes ételek zsírtartalma gyakran magasabb, mint a „hagyományos” élelmiszer-változatoké. Aki tehát nem egészségügyi megfontolásból tartózkodik a gluténtól, hanem csupán azért, mert például fogyni szeretne, érdemes lehet átgondolnia, valóban a gluténmentes étrend-e a válasz a problémájára...

A fahéj csökkentheti a zsíros étrend jelentette kockázatokat

A fahéj csökkentheti a zsíros étrend jelentette kockázatokat

Ismert, hogy a zsírban gazdag étrendnek számos egészségügyi kockázata lehet, többek között elhízáshoz, cukorbetegséghez és ezáltal szívbetegségekhez vezethet, ha valaki túl sok zsíros ételt eszik. Amellett azonban, hogy a fahéj természetesen nem „csodaszer”, egy friss kutatás szerint némileg csökkentheti a zsíros étrend bizonyos kockázatait, ha rendszeresen fogyasztunk ilyen fűszert.

Aki nem lisztérzékeny, annak érdemes lehet kerülnie a gluténmentes étrendet

Aki nem lisztérzékeny, annak érdemes lehet kerülnie a gluténmentes étrendet

A gyakori vélekedéssel ellentétben a szigorú gluténmentes étrendnek a nem-lisztérzékeny emberek egészségére több káros hatása lehet, mint amennyi haszonnal járhat a glutént tartalmazó eledelek kerülése – fogalmazta meg amerikai táplálkozási-, és egészségügyi szakértők egy csoportja.

A sós étrendet fogyasztók éhesebbek és „kevésbé szomjasak”

A sós étrendet fogyasztók éhesebbek és „kevésbé szomjasak”

Azt feltételezhetnénk, hogy a sós étrend mellett növekszik a folyadékbevitel, ám egy marsi missziót szimuláló tanulmány szerint ennek az ellenkezője igaz. Ráadásul aki sósabb ételeket eszik, gyakran még éhesebbnek is érzi magát.

A szívbajt hozza ránk a zsíros étrend...!

A szívbajt hozza ránk a zsíros étrend...!

A zsírokban bővelkedő étrend és az elhízás olyan veszélyes immunválaszt válthat ki, amely növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát - állapította meg a londoni Queen Mary Egyetem kutatása

Két hét alatt javíthat a gyümölcsökben, zöldségekben gazdag diéta a pszichológiai állapotunkon

Két hét alatt javíthat a gyümölcsökben, zöldségekben gazdag diéta a pszichológiai állapotunkon

Már csak ezért is várjuk a tavaszt, amikor végre nem csak az idő lesz kellemesebb, de könnyebben juthatunk hozzá az egészséges gyümölcsökhöz, zöldségekhez.

Egészségesebben élhetnek a „tésztarajongók”

Egészségesebben élhetnek a „tésztarajongók”

Bár néhányan előszeretettel szemelnek ki egy-egy élelmiszercsoportot, amit aztán egészen „ördögi” tulajdonságokkal ruházhatnak fel, az igazság valójában sokkal árnyaltabb lehet, mint azt a bizonyos divatos diéták atyjai (illetőleg anyjai) hirdetik. Erre remek példa lehet egy új tanulmány, amely szerint a bizonyos körök szerint „egészségtelen” tésztaételek rajongói valójában általánosságban véve egészségesebbek voltak, és kevesebb zsiradékot ettek a társaiknál.

Talán nem is olyan károsak a telített zsírok

Talán nem is olyan károsak a telített zsírok

Bár a zsírokban gazdag ételek általában nem tesznek jót az egészségnek, egy új tanulmány szerint a telített zsírokat tartalmazó táplálékok bizonyos összehasonlításban akár pozitív egészségügyi hatást is kifejthetnek.

Tovább tart a jóllakottság-érzet a növényi, mint az állati fehérjék fogyasztása után

Tovább tart a jóllakottság-érzet a növényi, mint az állati fehérjék fogyasztása után

Lehetséges, hogy a fogyás könnyebben megy akkor, ha több növényi fehérjét eszünk, ezek ugyanis egy friss tanulmány szerint általánosságban hosszabb ideig tartó jóllakottság-érzethez vezetnek, mint az állati fehérjék.

Helyettesíthetik-e az ehető rovarok a marhahúst?

Helyettesíthetik-e az ehető rovarok a marhahúst?

Nem most hallunk először arról, hogy az ehető rovarok fenntarthatóbb fehérjeforrást jelenthetnek, mint a gerincesek – így akár a szarvasmarha, szárnyasok, sertés és a halak. Kérdés azonban, hogy a rovarokban a fehérje mellett megtalálhatóak-e más, a szervezet egészséges működéséhez elengedhetetlen anyagok...

A világnépesség felének egészségét veszélyezteti a helytelen táplálkozás

A világnépesség felének egészségét veszélyezteti a helytelen táplálkozás

A világnépesség felének egészségére jelent fenyegetést a nem megfelelő étrend - figyelmeztet egy táplálkozási és mezőgazdasági szakértőket tömörítő független bizottság, amely szerint 2030-ra a bolygó lakosságának harmada válhat túlsúlyossá vagy elhízottá.

hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen