hirdetés
TESTMOZGÁS
Már napi 20 perc testmozgásnak is gyulladáscsökkentő hatása lehet

Már napi 20 perc testmozgásnak is gyulladáscsökkentő hatása lehet

Egy újabb kutatás igazolja, hogy a rendszeres testmozgásnak pozitív hatása lehet az egészségre. Már akár napi 20 perc mozgás is gyulladáscsökkentő hatást fejt ki, amint azt megfigyelték.

A hétvégi testmozgás is kedvezően hat az egészségre

A hétvégi testmozgás is kedvezően hat az egészségre

A legideálisabb persze az, ha napi rendszerességgel, vagy egy héten több alkalommal is beiktatjuk a napjainkba a sportot, testmozgást, de végső soron már azzal is jót tehetünk az egészségünknek, ha a hétvégét aktívan töltjük.

A zselatin (tényleg) jó hatással lehet az ízületekre

A zselatin (tényleg) jó hatással lehet az ízületekre

Egy friss kutatás szerint a C-vitaminnal gazdagított zselatin-étrendkiegészítő és az intenzív testmozgás együttesen segíthetnek az ínszalagok és a csontok megfelelő felépítésében.

A rendszeres testmozgás csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát

A rendszeres testmozgás csökkenti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát

A tempós gyaloglás vagy kerékpározás, amennyiben hetente átlagosan 150 percig tesszük azt, az UCL és a Cambridge-i Egyetem kutatása szerint akár 26 százalékkal csökkentheti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Veszélyes lehet dühösen edzenei

Veszélyes lehet dühösen edzenei

Egy kutatás szerint túl sok lehet a szívnek, ha valaki idegesen, illetve dühösen végez megerőltető testmozgást – ezért aztán aki túl dühös, jobban teszi, ha inkább vár néhány percet, és kissé megnyugszik az edzés előtt, vagy nem erőlteti meg túlzottan magát.

hirdetés
Aki alkoholt iszik, lehetőleg sportoljon is!

Aki alkoholt iszik, lehetőleg sportoljon is!

Akik legalább heti rendszerességgel isznak alkoholt, azoknak kifejezetten fontos, hogy emellett sportoljanak is – derült ki egy brit kutatásból.

Jó hír: Egy óra sétával már kiküszöbölhető nyolc óra ülőmunka káros hatása

Jó hír: Egy óra sétával már kiküszöbölhető nyolc óra ülőmunka káros hatása

Már napi egy óra közepesen megterhelő fizikai aktivitás is segíthet legyőzni az irodai munka vagy a tévénézés káros hatásait egy tanulmány szerint.

Egy friss kutatás szerint a mozgás nem, de a kevés étkezés segít

Egy friss kutatás szerint a mozgás nem, de a kevés étkezés segít

Ettől függetlenül persze sportolni egészséges, de ha csak fogyni akarunk, akkor bőven elég az, ha kevesebbet tömünk magunkba.

Rubint Réka lánya számára is fontos a testmozgás

Rubint Réka lánya számára is fontos a testmozgás

Rubint Réka és Schobert Norbert lánya, Lara életében mindig is jelen volt a sport, hiszen szülei számára rendkívül fontos a helyes táplálkozás, és a testmozgás. A 12 éves lány pedig nemrégiben úgy döntött, hogy csatlakozik édesanyjához a reggeli futásban.

Sportoljon a rák ellen!

Sportoljon a rák ellen!

A rendszeres sportolás csökkenti olyan gyakori és súlyos betegségek kockázatát, mint a cukorbetegség, szív- és érrendszeri panaszok, de kisebb eséllyel leszünk daganatos betegek is. Még az eddig feltételezettnél is több daganat ellen segíthet.

Azt már korábban kimutatták a kutatók, hogy a laborkörülmények között többet mozgó egerek ellenállóbbnak mutatkoztak bizonyos ráktípusok ellen, kisebb az esélye a megbetegedésnek és ha mégis kialakul, akkor lassabban terjed. Az onkológusuk ugyanakkor a már rákban szenvedők esetében is hasznosnak tartják a testmozgást, hát még a megelőzés területén. Nem csak közhely, hogy az aktivitással legyőzhető a ráktól az infarktusig minden: mára a statisztikák is bizonyítják a tétel igazságát.

A légszennyezés ellenére is egészséges a testmozgás

A légszennyezés ellenére is egészséges a testmozgás

Egy kutatás szerint a kerékpározás és a sétálás kedvező hatása felülmúlja a légszennyezés kedvezőtlen hatásait – a világon csak kevés olyan város van, ahol akkora mértéket öltött a levegő szennyeződése, hogy egészségesebb nem mozogni a szabadban.

A férfiak sokkal hajlamosabbak a sportolásra, mint a nők

A férfiak sokkal hajlamosabbak a sportolásra, mint a nők

Hoppá. Pedig melyik nem is aggódik jobban az alakja miatt...?

Így lehet könnyen elrontani a fogyókúrát

Így lehet könnyen elrontani a fogyókúrát

Sokan vannak, akik elmondásuk szerint egészségesen táplálkoznak, növelték a testmozgás mértékét, mégsem érnek el akkora sikereket a fogyókúrájuk tekintetében, mint azt várták volna. Ennek pedig az egyik fő oka a túlevés. Nézzük meg, hogy milyen apró hibák vezetnek odáig, hogy a nehezen leadott kilók megduplázódva vagy akár megtriplázódva térnek vissza ránk.

Táncoljunk az egészségért!

Táncoljunk az egészségért!

Ez pedig még inkább 40 éves kor felett fontos. Kutatók ugyanis megállapították, hogy az intenzív és önfeledt táncolás segíthet megelőzni a szívbetegségek kialakulását.

A legideálisabb edzésmódszer kisgyermekes anyukáknak!

A legideálisabb edzésmódszer kisgyermekes anyukáknak!

A szülés utáni tréning nem csak a súlyvesztésről szól és arról, hogy mielőbb beleférj a régi nadrágodba és ruháidba. Egyértelműen a mozgás a kulcs ahhoz, hogy visszanyerd az izmaid rugalmasságát, erejét, amit a szülés alatt elvesztettél, valamint, hogy önbizalmad újra a régi legyen! A következő tanácsok Neked is segíthetnek, hogy energikus és boldog anyuka legyél!

Így múlik el könnyebben a téli depresszió és a tavaszi fáradtság

Így múlik el könnyebben a téli depresszió és a tavaszi fáradtság

Mindenkinek megvan a kedvenc évszaka. Ki a hideget, ki pedig a meleget részesíti előnyben. Abban azonban egyet érthetünk, hogy bizony még a télszeretőknek is nagyon tud hiányozni a napsütés a hűvös hónapokban, még ha ezt nem is veszik igazán észre.

دراسة: الرياضة بالصغر تحسن صحة الدماغ

دراسة: الرياضة بالصغر تحسن صحة الدماغ

A gyermekkori testmozgás serkenti az agyműködést

فائدة جديدة للرياضة كشفتها دراسة أميركية حديثة أفادت بأن النشاط البدني في الصغر يجعل أدمغة الأشخاص بحالة أفضل، كما أنه يحسن عملية الهضم في الأمعاء

hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen