hirdetés
Életmód

Nem mindegy, hogy mit eszünk lefekvés előtt!

Vannak olyan ételcsoportok amelyek segítik az elalvást, vannak azonban olyanok, amelyek pont, hogy gátolják.
alvás A kép illusztráció (Forrás: Zeenews.india.com)
hirdetés

Egy amerikai kutatás kimutatta, hogy míg a zsíros és cukros ételektől nyugtalanul alszanak az emberek, addig a rostdús élelmiszerek fogyasztásától mélyebb és pihentetőbb lassú hullámú alvás tapasztalható, sőt még az elalvás is gyorsabban bekövetkezik.

Mindezt a Journal of Clinical Sleep Medicine című szakfolyóiratban publikált kísérletben mutatták ki, amelyben 26 férfi és nő töltött el öt éjszakát egy New York-i alváskutató központban. Mindegyiknek sikerült 12 perccel hamarabb elaludniuk, miután egészséges ételeket ettek.

A kutatás vezetője, Dr. Marie-Pierre St-Onge, a Columbia Egyetem munkatársa egyértelműen ki is jelentette, hogy az étrend minősége befolyásolja az alvás minőségét. Az alvás paramétereit ráadásul már egyetlen nap magasabb zsírbevitel és alacsonyabb rostfogyasztás is befolyásolhatja.

A kutatás eredményének közlésével egy időben brit tudósok arra a következtetésre jutottak, hogy az alváshiány a test kémiáját befolyásolja, csökkentve az egyik hormon termelődését, amely azt jelzi az agynak, hogy abba kell hagyni az evést, és fokozza egy olyan hormon termelődését, amely éppen az éhségérzetet növeli.

Dr. Nerina Ramlakhan pedig, a különleges ágyakat gyártó SilentNight vállalat alvásszakértője azt javasolja a rosszul alvóknak, hogy lefekvés előtt olyan cukormentes italt fogyasszanak, amelyben sok a triptofán. A legjobb a meleg mandulatej, mert ebben igen sok triptofán található, de fellelhető még a tojásban, a csokoládéban és pulykahúsban is.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen