hirdetés
Életmód

Nem csak az fontos, hogy mit eszünk, hanem az is, hogy mikor

A diétázók bizonyára csak a fejüket kapkodják, mivel egyszer arról hallhatunk, hogy teljesen mindegy, mikor eszünk és csak az számít, hogy milyen ételt veszünk magunkhoz, míg mások szerint nagy a jelentősére annak is, hogy hogyan időzítjük az étkezéseket. Egy újabb tanulmány az utóbbi tábort támasztja alá.
Hűtőszekrény előtt álló nő A rendszertelen étkezés a fogyókúra ellensége lehet (Forrás: tahrirnews.com)
hirdetés

Egy újabb elemzés szerint talán még annál is nagyobb szerepe lehet az ideális testsúly megtartásában annak, hogy mikor eszünk, mint például a táplálék összetételének. Azok az emberek ugyanis, akik sietve esznek pár falatot – akár utazás vagy munka közben –, vagy pedig késő estére időzítik az étkezéseket, többnyire kevésbé voltak egészségesek azoknál, akik inkább a hagyományos étkezéseket részesítették előnyben – derült ki a British Journal of Nutrition című táplálkozástudományi lapban közzétett tanulmányból.

Az elemzést végző kutatók azt vizsgálták, hogy vajon lehetséges, illetve szükséges volna-e a nemzeti dietetikai ajánlások közé beilleszteni irányvonalakat magáról az étkezés időpontjáról, időtartamáról, valamint a szociális étkezésről – egyszóval, az egyes étkezési szokásokról.

A londoni Kings College és a São Paulo-i Egyetem kutatói szerint további széles körben végzett kutatásokra is szükség van ahhoz, hogy bizonyosság váljon: a 2-es típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás, de akár az elhízás gyakoriságát is befolyásolja a rendszertelen érkezés.

Dr. Gerda Pot, a tanulmány egyik szerzője elmondta, hogy talán mégis lehet valami igazság abban a mondásban, miszerint a reggelinek „királyinak”, az ebédnek „polgárinak”, a vacsorának pedig egy „kolduséhoz hasonlónak” érdemes lennie – igaz, ennél azért összetettebb a kérdés. Megjegyezte, hogy manapság a legtöbben odafigyelünk és tisztában vagyunk azzal, hogy mit eszünk, arra ugyanakkor nem kaphatunk egyértelmű választ, hogy melyik étkezésnek kell a leghangsúlyosabbnak lennie.

Noha az elemzés eredményei alapján úgy tűnik, hogy aki este sok ételt eszik, nagyobb valószínűséggel hízik el, egyelőre nem tisztázott az sem, hogy a nap minden időszakában egyenletesen kellene elosztani az élelem-adagokat, vagy például a reggelinek kellene a legnagyobb hangsúlyt kapnia.

A gyerekek esetben ráadásul ugyanez a kutatócsoport májusban azt állapította meg, hogy nincs összefüggés az este nyolc órát követő étkezés, illetve az elhízás között. A kutatók szerint ennek részben az lehet az oka, hogy nagyon kevés gyerek volt csak, aki nyolc óra után vacsorázott, ugyanakkor fontosnak tartják, hogy további kutatásokat végezzenek a témában, hiszen a gyermekkori elhízás komoly egészségügyi problémákhoz is vezethet, amit fontos lenne megakadályozni.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen