hirdetés
Életmód

Az ételcímkék csak összezavarnak minket

Leginkább azért, mert nem értünk hozzá, és sietünk vásárlás közben.
food A kép illusztráció (Forrás: Destinationksa.com)
hirdetés

Kutatók szerint annak ellenére, hogy sokan megnézik vásárlás előtt az egyes élelmiszerek címkéjét a boltban, mégis egészségtelen döntést hoznak. A Journal of Customer Behaviour című szaklapban ugyanis megjelent egy 30 fős személyes interjún alapuló felmérés, amelynek eredménye szerint az emberek többsége hiába próbál kiegyensúlyozottan táplálkozni, több mint a harmadukon kifognak ezek a feliratok.

Elsősorban a Nagy-Britanniában elterjedt „jelzőlámpa-rendszer” fog ki az érintetteken, amelynél a zsír-, a cukor- és a sótartalmat piros, narancssárga és zöld szín jelöli. Értelemszerűen a piros a legegészségtelenebb, míg a zöld a legegészségesebb. Vagy talán ez mégsem olyan egyértelmű? Ugyanis - hazánkhoz hasonlóan - a szigetországban járványszerűen terjed az elhízás.

Dr. Sheena Leek, a Birminghami Egyetem munkatársa által vezetett kísérlet során arra a következtetésre jutottak, hogy bár a tájékoztató célja az lenne, hogy a fogyasztók egészséges döntést hozzanak a táplálkozásukkal kapcsolatban, de a jelek szerint ez több okból is összezavarja a vásárlókat.

Mint ahogy a szakértő kifejtette, a különböző számok, mint például a zsírok, a telített zsírok, a só, a cukor és a kalóriamennyiség, illetve a napi ajánlott bevitel százalékos aránya, az adagonkénti tápérték és a színséma túl sok információt jelent az átlagember számára. Éppen ezért jóformán csupán két adatra szoktak odafigyelni az emberek: legtöbbször a kalóriatartalomra és a zsírok mennyiségére  – derült ki a kutatásból. Mi több, a vásárlók többsége még a zsírok és a telített zsírok közötti különbségre sem figyel.

Az interjúk alapján sokan túlságosan is sietnek bevásárlás közben, ezért legfeljebb csak tíz másodpercet szánnak a címke megtekintésére. Dr. Leek ezért azt javasolja, hogy meg kell könnyíteni a dolgukat.

A kísérlet során egyébként a vásárlók kétötöde nem tudta kiválasztani az eléjük rakott két termék közül az egészségesebbet.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen