Életmód

A Facebook lehet a felelős az egészségtelen szokásokért?

Van benne ráció, de azért kár lenne erre fogni életvitelünket.
face A kép illusztráció (Forrás: Heise.de)

Az American Journal of Public Health című folyóiratban nemrég megjelent egy tanulmány, amely szerint a közösségi oldalak, mint például a Facebook, jelentős mértékben hozzájárulnak az egészségtelen ételek fogyasztásának terjedéséhez a fiatalok körében.

Becky Feeman, a Sidney Egyetem munkatársaival azt vizsgálta, hogy a tápanyagban szegény ételek milyen formában kerülnek népszerűsítésre a közösségi oldalakon, és hogy kikhez jut el sikeresen. Ennek keretén belül 27 közismert étel- és italgyártó cég – mint például a Subway és a Coca-Cola – Facebook-oldalát vették górcső alá. Kutatásuk során megállapították, hogy ezek az oldalak elsősorban a tinédzserek és a fiatal felnőttek körében voltak népszerűek, akik rendszeresen meg is osztották ismerőseikkel az általuk kedvelt tartalmakat.

Mint kiderült, eme céges Facebook-oldalaknak nem is kell sokat tenniük a népszerűségért, ugyanis sokszor elég annyi, hogy néhány apró ajándékot adnak a termékeik mellé, vagy például valamilyen sportversennyel kapcsolják össze az általuk reklámozott terméket.

A szakemberek ezért úgy vélik, hogy manapság már nem elég pusztán a gyerekműsorok alatt futó televíziós reklámokat kontroll alatt tartani, hiszen a legújabb generáció már sokkal több időt tölt az interneten, mint a tévé előtt.

Az Egészségügy Világszervezet (WHO) egyébként már 2013-ban felhívta arra a figyelmet, hogy a magas cukor-, só- és transzzsír-tartalmú ételek népszerűsítését kontrollálni kellene. A Medical News Today című lapban pedig szintén a közelmúltban publikáltak egy vizsgálatnak az eredményét, mely azt vetette fel, hogy a gyorséttermeknek nem lenne szabad sporteseményeket támogatniuk, hiszen ezzel csak összezavarják a fogyasztókat. Az éppen zajló olimpiát például a McDonald's szponzorálja, ami nem éppen az egészséges ételeiről híres.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen