hirdetés
Életmód

A magvak fogyasztása jó hatással lehet az egészségre

Egy tanulmány szerint azok, akik napi rendszerességgel fogyasztanak magvakat – naponta 20 grammot – kisebb eséllyel szenvednek olyan, akár halálos kimenetelű betegségektől, mint például bizonyos szívbetegségek vagy a rák.
Dió és mogyoró A dió, a mogyoró és a földimogyoró is egészséges lehet (Forrás: bazzininuts.com)
hirdetés

Napi megközelítőleg 20 grammnyi, vagyis egy maréknyi adag elfogyasztása a különböző magvakből csökkentheti bizonyos veszélyes betegségek kialakulásának kockázatát egy tanulmány szerint.

A tanulmány szerint többek között szívbetegség és rák is kisebb eséllyel alakult ki azok esetében, akik a magvakból már említett napi mennyiséget magukhoz vették.

Azok körében, akik naponta 20 gramm magvat ettek, közel 30 százalékkal kisebb eséllyel alakult ki szívbetegség, de a rák kockázata is mintegy 15 százalékkal csökkent. Összességében a korai elhalálozások kockázata 22 százalékkal volt kisebb a rendszeresen magvakat fogyasztók körében.

Ami emellett talán meglepőbb lehet, az nem más, mint hogy a minden nap legalább 20 grammnyi magvat elfogyasztóknál felével csökkent a légőzszervi betegségek kialakulásának kockázata is, miközben a cukorbetegség kialakulása 40 százalékkal volt ritkább a magvat fogyasztók esetében.

Az Imperial College London munkatársa, egyben a tanulmány egyik szerzője, Dagfinn Aune elmondta:

„A táplálkozással kapcsolatos tanulmányokban eddig főként az olyan 'nagy gyilkosokra' összpontosítottak, mint amilyen a rák, az agyi érkatasztrófa, vagy a szívbetegségek. Most azonban már kezdünk más betegségekkel kapcsolatban is adatokat látni. Megfigyeltük, hogy különböző több, különböző betegség esetében is csökkent a kialakulás kockázata, ami arra enged következtetni, hogy összefüggés van a magvak fogyasztása és a különböző egészségügyi eredmények között. Ez elég nagy hatást jelent ilyen kis mennyiségben fogyasztott ételnél”.

A BMC Medicine nevű lapban megjelent tanulmány elkészítéséhez összesen több mint 800 ezer, a világ különböző pontján élő ember adatait vizsgálták. A kutatók összesen háromféle mag hatásait vizsgálták, méghozzá a törökmogyoróét, a dióét, illetve a földimogyoróét.

Dagfinn Aune elmondta, hogy a magvakban és a földimogyoróban is sok rost, magnézium, illetve többszörösen telítetlen zsírok is vannak, ezek a tápanyagok pedig igazán jó hatással vannak a koleszterinszint alakulására, illetve csökkenthetik a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Akadnak olyan magvak, így különösen a dió és a pekándió, amelyekben sok antioxidáns található, így azok az oxidatív stressz csökkentésében, illetve a rák kialakulásának megelőzésében is szerepet játszhatnak. Annak ellenére pedig, hogy a magvakban viszonylag sok a zsiradék, ugyancsak sok bennük a rost is, így aztán összességében az elhízás is megelőzhető lehet velük hosszú távon.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen