hirdetés
Életmód

A hétvégi testmozgás is kedvezően hat az egészségre

A legideálisabb persze az, ha napi rendszerességgel, vagy egy héten több alkalommal is beiktatjuk a napjainkba a sportot, testmozgást, de végső soron már azzal is jót tehetünk az egészségünknek, ha a hétvégét aktívan töltjük.
Túrázók Ha csak egy héten néhányszor végzünk testmozgást, annak is lehet pozitív hatása (Forrás: petinsurance.com)
hirdetés

Egy új, több mint 63 ezer felnőtt vizsgálatával készült kutatás szerint már az akár napi egy-két alkalommal gyakorolt testmozgás is csökkentheti a különböző okokból történő korai elhalálozást, valamint a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a rák kialakulásának kockázatát is.

Az elfoglalt emberek számára jó hír lehet, hogy már azzal is sokat tehetnek az egészségükért, ha hetente néhányszor – például a hétvégéken – sportolnak, vagy folytatnak testmozgással járó tevékenységet. Az újabb kutatás szerint ráadásul az elhízás, vagy más, egészségügyi rizikófaktorok mellett is felfedezhető volt a testmozgás pozitív hatása.

„Nagyon bátorító hír, hogy már a mindössze heti egy vagy két alkalommal végzett testmozgással is csökkenthető az elhalálozás kockázata – még az olyan emberek körében is, akik, bár végeznek valamilyen testmozgást, az ajánlott testmozgás szintjét nem érik el” – mondta Emmanuel Stamatakis, a Sydney Egyetem kutatója, egyben a tanulmány egy vezető szerzője.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az optimális pozitív egészségügyi hatások érdekében ajánlatos az egészségügyi ajánlásoknak megfelelő mennyiségű testmozgásra időt szánni.

KerékpározásTöbb népszerű, testmozgással járó szabadidős tevékenység is van, amelyet érdemes lehet rendszeresen beiktatni a hétvégénkbe (Forrás: lacianella.com)

A rendszeres testmozgás a megfigyelések szerint csökkenti a – különböző egészségügyi állapotokkal összefüggő – halálesetek bekövetkezésének kockázatát, emellett hatására szintén kisebb eséllyel alakulnak ki szív- és érrendszeri betegségek, vagy éppen rák. A testmozgás szintén hasznos lehet a súlyfelesleg leadásában, de a megfelelő vérnyomásértékek és koleszterinszint elérésében is.

Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint a felnőtteknek hetente legalább 150 percnyi, közepes intenzitású testmozgásra volna szüksége – vagy pedig 75 percnyi élénk testmozgásra, esetleg a kettő megfelelő arányú „keverékére”.

Ugyanakkor azzal kapcsolatban, hogy hogyan érdemes ezt a 150 (vagy 75) percnyi mozgást szétosztani a hét napjai között, továbbra is folynak kutatások. Az ajánlásban szereplő időtartamú mozgást ugyanis napi 30 percnyi, közepes intenzitású testmozgással, de akár a hét egy napjára időzített keményebb, 75 perces sportolással is el lehet érni.

Bár úgy tűnik, hogy valamennyi pozitív hatása minkét verziónak van, az továbbra sem ismert, hogy vajon melyik lehet a hatékonyabb, illetve, hogy mennyivel.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen