hirdetés
Életmód

Mintaétrend a megfelelő emésztésért

A következőkben bemutatott rostban gazdag ételek segíthetnek elkerülni az emésztőrendszerünket megtámadó betegségeket.
Joghurt Gyümölcsök, zabpehely és joghurt. Ideális reggeli, ami rostban gazdag! (Forrás: Pexels.com)
hirdetés

Sokan küzdenek az emésztőrendszer nem megfelelő működése miatt, ám sokat javíthatunk a helyzeten, ha megfelelően táplálkozunk és előtérbe helyezzük a rostban gazdag ételeket. A lényeg, hogy fogyasszunk nagyon sok friss gyümölcsöt, zöldséget, valamint ne hanyagoljuk el a teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszereket se.

A következő mintaétrend például remek alapot adhat.

1. Étrend

Reggeli: Ananászturmix egy kis zabkeksszel

Ebéd: Jó sok zöldséggel és egy kis durumtésztával megpakolt húsleves, másodiknak tükörtojás spenóttal, desszertnek pedig kivi

Vacsora: Karfiolból vagy cukkíniből készült zöldség fasírt, friss vegyes salátával tálalva

2. Étrend

Reggeli: Egy pohár joghurt zabpehellyel elkeverve, valamint adjunk hozzá egy kis almát

Ebéd: Zöldségkrém leves, másodiknak roston sült csirkemell kukoricás rizzsel tálalva, desszertnek pedig banán

Vacsora: Cézár saláta

3. Étrend

Reggeli: Teljes kiőrlésű gabonából készült zsömle vagy kenyér, sonkával és friss fejes salátával

Ebéd: Sajtkrém leves, másodiknak rizses hús másképp (a rizst cseréjük le bulgurra), desszertnek pedig alma

Vacsora: Görög saláta

Természetesen az is előfordul, hogy a főétkezések között megéhezünk egy kicsit, ám ekkor sem kell lemondani a rostban gazdag nassolnivalókról. Kapjunk be néhány szem mandulát, aszalt szilvát, vagy áfonyát!



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen