hirdetés
Életmód

Így állíthatjuk helyre az anyagcserénket

Néhány helytelen szokás kiiktatásával anyagcserénk újra normálisan működhet, így a fogyás is könnyebben mehet.
Víz A vízfogyasztás fontos, de ne vigyük túlzásba (Forrás: Pexels.com)
hirdetés

Az anyagcserét más néven metabolizmusnak hívjuk, és azon kémiai folyamatok összességét jelenti, amelyek által szervezetünk energiát kap a bevitt tápanyagból. Így tehát kulcsfontosságú az életben maradáshoz.

Sokan nem értik, hogy annak ellenére, hogy nem nassolnak napközben, emellett pedig keveset is esznek, mégsem tudnak fogyni. Kiváltképp 40 éves kor felett merülhet fel a lassú anyagcsere problémája, amely a hízáson túl még komolyabb problémákhoz is vezethet. Néhány helytelen szokás kiiktatásával azonban sokat segíthetünk szervezetünknek.

Az első és egyik legtöbbet hallatott tanács, hogy soha, de soha ne koplaljunk. Anyacserénk ugyanis ezáltal lényegesen lassulhat. Amennyiben csökkenteni szeretnénk a napi adagunkat, tegyük azt fokozatosan. Naponta étkezzünk 4-szer vagy 5-ször, és lassan csökkentsük a mennyiséget. Mindemellett célszerű elfelejteni azokat a diétákat is, amelyek specifikusan csak egyféle élelmiszerből állnak. A kiegyensúlyozott és változatos táplálkozást semmi sem helyettesítheti.

Figyelnünk kell a só bevitelre is. Sokan elkövetik ugyanis azt a hibát, hogy a diétába belekezdve teljesen száműzik a sót az életükből, holott az nagyon is kell a szervezetünknek. Kiváltképp ügyelni kell erre nyáron, amikor a fokozott mértékű izzadás miatt még több sót veszíthetünk. Természetesen azért túlzásba sem szabad vinni a mennyiséget, de naponta 3–5 gramm teljesen normális és egészséges.

Itt van még a víz, amelynek pótlása kulcsfontosságú, ám eközben ne kövessük el azt a hibát, hogy túlzásba visszük a folyadékpótlást. Amennyiben ugyanis hirtelen elkezdünk napi 3-4 liter vizet önteni magunkba (úgy, hogy nem sportolunk sokat és nem izzadunk fokozottan), a szervezetünk nem fog egyből átállni, vérünk felhígulhat, a víz és a nátrium aránya pedig felborulhat. Szervezetünk az elfogyasztott élelmiszerekből is tud vizet hasznosítani, így tanácsos sok gyümölcsöt és zöldséget enni.

Végül itt vannak a tejtermékek, amelyeket szintén nem szabad száműznünk. Abban az esetben persze, ha nem vagyunk érzékenyek rájuk. Ha nincs így, fogyasszunk lehetőleg minden nap valamiféle tejterméket, hiszen mind a joghurtban, mind pedig a kefirben olyan értékes baktériumok találhatóak, amelyek elengedhetetlenek a megfelelő emésztés számára. Nem is indíthatnánk jobban a napunkat például, ha reggelire natúrjoghurtot, gyümölcsöt és némi zabpelyhet eszünk!



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen