hirdetés
Életmód

Mi is az a Dukan diéta?

A diéta különböző szakaszokat tartalmaz, amely segítségével hosszútávú életmódváltást vihetünk véghez.
Lazac A proteinnek nagy szerepe van a Dukan diétában (Forrás: Pexels.com)
hirdetés

Elkezdeni egy diétát mindig nehéz, és a rövid fogyókúrák legnagyobb veszélye, hogy a súlyfelesleg visszatérhet.

Bármennyire is szeretnénk rövid időn belül tartós fogyást elérni, ez sajnos nem valószínű, hogy sikerülni fog.

A kulcs ugyanis az életmódváltás, amibe belefogni nem könnyű feladat, ám ha egyszer rászánjuk magunkat és kitartóak vagyunk, tartós eredményeket érhetünk el anélkül, hogy koplalnánk.

Erre az elvre épül a Dukan diéta is, amely összesen négy szakaszból áll.

1. szakasz

Attól függően, hogy hány kilogrammtól szeretnénk megszabadulni, ez a szakasz 2-től 10 napig terjed és a protein bevitelen alapszik. Arra nagyon kell figyelnünk, hogy a napi 1,5 liter folyadékot (vizet) megigyuk, illetve arra is, hogy milyen minőségű proteint fogyasztunk. Ebben a szakaszban jöhetnek a sovány húsok, a halak, a tofu és olyan tejtermékek, amelyek zsírmentesek. Ezeken kívül iktassunk be minden nap egy 20 perces intenzív sétát.

2. szakasz

Itt már a protein mellett a zöldség is szerepet kap. Egyik nap együnk proteint, a másik nap keverhetjük zöldséggel is. Utóbbit azonban fogyasszuk mértékkel és kerüljük azokat, amelyeknek magas a keményítőtartalma. Mozgás szempontjából az változik, hogy a 20 helyett napi 30 perces intenzív sétát iktassunk be. Ez a szakasz addig tart, amíg el nem érjük a kívánt testsúlyt.

3. szakasz

A diétának ezen része a leadott kilogramm mennyiségének 10-szeres szorzatáig tart. Egyszerűbben: 13 kg esetén 13 x 10 = 130 nap. Ez már az a szakasz, amikor próbálunk átállni a "normális" életmódra. A protein plusz zöldség most is folyamatosan tartandó, ám a héten legyen egy olyan nap, amikor csak proteint fogyasztunk, illetve egy kis extraként egy másik nap, amikor azt eszünk, amit szeretnénk. A mozgásról most se feledkezzünk el. A 25 perc intenzív séta mellé most még jöhet egy kis plusz sport is.

4. szakasz

Ez már a normál életvitel szakasza. A hét 6 napján azt eszünk, amit szeretnénk, de egy nap maradjon szigorúan protein nap. A megfelelő mennyiségű és minőségű mozgásról pedig szintén ne feledkezzünk el.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen