hirdetés
Életmód

Hét étel az egészséges hajért

Bár a hajunk alapvető tulajdonságait nem, az egészségességét már annál inkább befolyásolhatja az, hogy hogyan étkezünk. A hajgyökér nagyon is „élő”, és ahogyan az emberi szervezet általában, úgy a hajgyökér is egészséges, kiegyensúlyozott étrendet igényel ahhoz, hogy hajunk teljes fényében pompázzon.
Haj A hajunk szépségét is befolyásolhatja, hogy hogyan étkezünk (Forrás: stylecraze.com)
hirdetés

Alább hét olyan ételt ismertetünk, amelyeket érdemes lehet beiktatni az étrendbe a bennük található összetevők miatt akkor, ha szép, egészséges hajkoronát szeretnénk.

Tökmag

Tökmag (Forrás: juicing-for-health.com)

A tökmag részben azért bír rendkívül jó hatással a haj egészségére, mert viszonylag sok benne a réz és a cink – utóbbi a sejtnövekedésre és faggyúmirigyek működésére is pozitívan hat, míg a réz a haj vastagságát növelheti. Bár a túl sok cink bevitele mellett a szervezet kevésbé hatékonyan hasznosítja a rezet, ezek a tökmagban jellemzően ideális arányban találhatóak.

Tojás

Tojás(Forrás: blog.pokitdok.com)

A tojás – és különösen a tojásfehérje – nagy mennyiségben tartalmaz ként, amely azáltal teheti egészségesebbé a hajunkat, hogy javítja a vérkeringést, és így serkenti a hajnövekedést.

Görög joghurt

Görög joghurt(Forrás: blog.imprettyfit.com)

A görög joghurtban sok B5 vitamin (pantoténsav) található, amely bizonyos esetekben némi segítséget jelenthet akkor, ha a haj elvékonyodását és hullását szeretnénk megelőzni. A pantoténsav éppen ezért a haj ápolására szolgáló termékeknek is gyakori összetevője, és hiánya hatására károsodhatnak a hajhagymák.

Kivi

Kivi(Forrás: josiahmacyfoundation.org)

A kivi gazdag C- és E-vitamin forrás, ami azért is remek hír, mert ez a két tápanyag különösen akkor hatékony, ha együtt visszük őket a szervezetbe. A C-vitamin segíti a vasfelvételt is, márpedig a hajtüsző egészségéhez fontos az elegendő vas bevitele. Az E-vitamin pozitívan hat a fejbőr egészségére, de rugalmasabbá is válhat tőle a haj.

Lencse

Lencse(Forrás: relishingit.com)

A lencsékben sok fehérje és vas található, amelyek egyaránt fontosak az egészséges hajnövekedéshez. A fehérjék a hajhagymákat erősíthetik, és egyben lehetővé teszik a hosszabb hajszálak növekedését. A vas pozitív hatásairól fentebb már szó esett, de ugyancsak említésre méltó, hogy a vashiány az egyik leggyakoribb oka a hajhullásnak a nők esetében. Egy csésze főtt lencsében a felnőttek számára ajánlott napi vasbevitel nagyjából 36 százaléka rejlik.

Makréla

Makréla (Forrás: conorbofin.com)

A makréla remek omega-3 zsírsav forrás, ugyanakkor általában viszonylag kevés higany található a húsában – ellentétben például a tonhallal. Az omega-3 zsírsavak hatására a haj fényesebbé válhat. Ha valaki nem szereti a halat, vagy nem eszik húst, érdemes diót fogyasztania, hiszen abban is sok omega-3 zsírsav található.

Gomba

Gomba(Forrás: servingjoy.com)

A gombákban nagy mennyiségű biotin (vagyis B₇-vitamin) található, amelyet gyakran alkalmaznak a hajhullás megfékezésére. Bár tudományos igényű tanulmányok egyelőre nem támasztják alá, hogy a biotin valóban pozitív hatással van a haj egészségére, elég gyakori oka a hajhullásnak ezen vitamin hiánya.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen