hirdetés
Életmód

A kefir három pozitív hatása az egészségre

A kefir különleges ízének és pozitív hatásainak köszönhetően rendkívül népszerű – így aztán bemutatni feltehetőleg nem nagyon kell. Nézzük tehát, miért is olyan egészséges ez a tejtermék!
Kefir A kefir gazdag fehérje-, kalcium- és káliumforrás (Forrás: velocityzurich.com)
hirdetés

A kefirben található tápanyagok nagyban függhetnek attól, hogy milyen tejet használtak az elkészítéséhez, általánosságban véve azonban ez a különleges tejtermék gazdag fehérje-, kalcium- és káliumforrás. A boltok polcain akár olyan termékekkel is találkozhatunk, amelyeket D-vitaminnal gazdagítottak. Az alábbiakban a kefir három, talán kevésbé ismert pozitív hatását mutatjuk be!

Szabályozhatja a vércukorszint

2015-ben egy kis mintán végzett kutatás során összehasonlították, hogy milyen különbségek tapasztalhatóak a kefir, illetve a hagyományosan erjesztett tejek fogyasztásának a cukorbeteg emberek vércukorszintjére gyakorolt hatásában.

A kefirt fogyasztó személyek esetében jelentősen alacsonyabb volt az éhgyomri vércukorszint, mint a másfajta erjesztett tejet fogyasztó embereknél. A kefirt fogyasztó csoportban emellett a hemoglobin A1C értékek is csökkentek – utóbbi a megelőző 2-3 hónap átlagos vércukorszintjének mérésére alkalmas.

Csökkentheti a koleszterinszintet

Egy 2017-es tanulmány során az alacsony zsírtartalmú tejet, illetve a kefirt fogyasztó nők koleszterinszintjét figyelték. A kutatásba vont emberek napi 2 adag alacsony zsírtartalmú tejet, napi 4 adag alacsony zsírtartalmű tejet, vagy pedig napi 4 adag kefirt fogyasztottak.

Nyolc hét elteltével azok esetében, akik kefirt ittak, jelentősebb csökkenés volt megfigyelhető összességében a koleszterintszintjük, illetve a „rossz koleszterin” tekintetében is, mint azoknál, akik csak napi két adag alacsony zsírtartalmú tejet ittak. Valamelyest azok koleszterinszintje is csökkent, akik a napi négy adag alacsony zsítartalmű tejet itták.

A kefirben található probiotikumoknak szerepe lehet abban, hogy a szervezetünk mennyi koleszterint vesz fel az ételből, és ugyancsak hatással lehetnek arra, hogy a szervezet hogyan állítja elő, dolgozza, illetve használja fel a koleszterint.

Segítheti az emésztést

A kefir akár az emésztőrendszert érintő kellemetlenségek, így például a hasmenés esetében is nyújthat némi segítséget számunkra. Az emésztőrendszerben „jó” és „rossz” baktériumok is vannak, és az egészséges működéshez fontos a baktériumflóra egyensúlyának fenntartása. A betegségek, fertőzések és bizonyos gyógyszerek viszont felboríthatják ezt az egyensúlyt.

A probiotikumok hasonlóak azokhoz a „jó” baktériumokhoz, amelyek „természetes módon” is megtalálhatóak az emésztőrendszerben, elősegítve az egészséges egyensúlyt. A probiotikus élelmiszerek, így például a kefir így segíthet a fertőzések vagy antibiotikumok okozta hasmenések enyhítésében is.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen