hirdetés
Életmód

A növényi alapú étrend csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát

A növényi alapú étrend egy kutatás szerint csökkentheti a szívelégtelenség kockázatát. A kutatás során ötféle étrend hatásait vizsgálták, és megfigyelték, hogy akik alapjaiban sok zöldséget és gyümölcsöt ettek, 42 százalékkal kisebb eséllyel szenvedtek szívelégtelenségben, mint akik kevesebb növényi eledelt fogyasztottak.
Növényi eledelek A zöldségekben és gyümölcsökben bővelkedő étrend jót tehet a szívünk egészségének (Forrás: greenregimen.com)
hirdetés

A New York-i Icahn School of Medicine kutatói összesen 15 569 embert vontak be a kutatásba, amelynek során az étrendjük mellett az egészségügyi állapotukat is figyelték négy éven keresztül.

Összesen ötféle étrendet vizsgáltak, amelyek az alábbiak voltak:

  • „Kényelmes”: vörös húsok, tészták, sült burgonya, gyorsételek
  • Növényi alapú: levélzöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, hal
  • Édességeken alapuló: desszertek, kenyérfélék, édes péksütik, csoki, cukorka
  • Déli: tojás, sült ételek, állati belsőségek, feldolgozott húsok, cukros üdítők
  • Alkohol/saláta: salátaöntetek, levélzöldségek, paradicsom, vaj, bor

A kutatók megfigyelték, hogy a szívelégtelenség kockázata azok esetében volt a legkisebb, akik a növényi alapú étrendet fogyasztották, ám a másik négy táplálkozási minta esetében nem figyeltek meg jelentősebb összefüggést a szívbetegség és az étkezés között.

Dr. Kyla Lara, a kutatás vezető szerzője úgy véli, hogy a főként levélzöldségekből, gyümölcsökből, hüvelyesekből és halból álló, de a feldolgozott hústermékeket, transzzsírokat, finomított szénhidrátokat és a sok hozzáadott cukrot nélkülöző étrend „szívbarátnak” számít, és talán kifejezetten segíthet a szívelégtelenség megelőzésében is azok esetében, akik korábban még nem szenvednek ebben a betegségben.

Victoria Taylor, a Brit Szívalapítvány egy vezető dietetikusa a kutatással kapcsolatban elmondta, hogy a kiegyensúlyozott diétának fontos elemeit képezik a gyümölcsök és zöldségek, a só mérséklése, illetve az egészséges testsúly megtartása – mindezek pedig csökkenthetik a szívbetegség kialakulásának kockázatát.

„Az életmódjuk javításán igyekvő embereknek azt ajánljuk, hogy a teljes étrendjükre összpontosítsanak, és ne csak az általuk fogyasztott egyes ételek és italok mennyiségére” – jegyezte meg a dietetikus.

A különböző étrendek és a szívelégtelenség kockázatát vizsgáló kutatás eredményeit az American Heart Association (Amerikai Szívszövetség) kaliforniai találkozóján mutatták be.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen