hirdetés
Életmód

A kávénak több lehet a pozitív hatása, mint a kockázata

A módjával történő kávéfogyasztás nemcsak biztonságos lehet, de napi három csészéig akár pozitív egészségügyi hatásai is lehetnek – derült ki egy, a BMJ nevű lapban közölt cikkből, amely a témában eddig készült tanulmányok eredményeit tekintette át.
Kávé A kávét érdemes cukor, tejszín és egészségtelen édességek nélkül fogyasztani... (Forrás: suwalls.com)
hirdetés

Noha a kávé a megfigyelések szerint csökkentette a májbetegségek, a rák néhány formájának, valamint az agyi érkatasztrófa következtében történő halálozásnak a kockázatát, a kutatók nem tudták bebizonyítani, hogy mindennek valóban a kávé lett volna az oka. Emellett azonban fontos tanulság az is, hogy a terhesség alatt a túl sok kávénak káros hatásai lehetnek.

A szakértők szerint nem érdemes a pozitív egészségügyi hatásai miatt elkezdeni a kávéfogyasztást, ahogyan a betegségek megelőzését sem tanácsos a kávéivástól várni.

A Southamptoni Egyetem kutatói több mint 200 korábbi tanulmány elemzésével vizsgálták a kávé minden lehetséges hatását az emberi szervezetre.

A korábbi kutatások szerint a napi három csésze kávét fogyasztók esetében alacsonyabb volt a szívproblémák, valamint az ezek miatt bekövetkező halálesetek száma, mint azoknál, akik nem ittak kávét. A leghangsúlyosabban a kávéfogyasztás a megfigyelések szerint a máj egészségére volt hatással, amely betegségeinek, így a májráknak a kockázatát is csökkentette a kávéfogyasztás.

Paul Roderick, a tanulmány egyik szerzője azonban azt mondta, hogy áttekintésük nem tudta megállapítani, hogy valóban a kávébevitel volt-e az oka a pozitív hatásoknak.

„Az olyan tényezők, mint a kor, vagy hogy dohányoztak-e az emberek, illetve, hogy mennyi testmozgást végeztek, mind befolyásolhatták az eredményeket” – hívta fel a figyelmet a szakértő.

Mindazonáltal megjegyezte, hogy a kávé módjával történő fogyasztása esetén úgy tűnik, a pozitív hatások jelentősebbek, mint az esetleges kockázatok.

A terhesség alatt azonban napi 200 mg koffeinnél (kb. két csésze instant kávéban van ennyi) többet nem ajánlott fogyasztani, mivel a túl sok kávé növeli a vetélés kockázatát. Azoknak is kevesebb kávét szabad csak fogyasztaniuk, akik hajlamosak a csonttörésekre.

A felnőttek esetében nagyjából napi három csésze kávé, illetve 400 mg koffein fogyasztása az ajánlott felső határ, és ügyelni kell arra is, hogy például a teában, csokoládéban is található koffein.

A kutatók felhívják a figyelmet arra is, hogy érdemes a kávét cukor, túl sok tej, illetve tejszín nélkül inni, és ugyancsak „rossz szokás” lehet, ha cukros, zsírokban gazdag édességet fogyasztunk mellé. (Pedig a kávéfogyasztás hatására ezek az eledelek még vonzóbbak lehetnek számunkra, ahogyan az egy korábbi tanulmányból kiderül!)



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen