hirdetés
Életmód

Hat étel és ital, amelyektől csak még éhesebbek leszünk

Azt hihetnénk, hogy ha eszünk valamit, akkor mindenképpen kevésbé fogjuk éhesnek érezni magunkat – ha nem is sokkal, de egy kevéssel „biztosan”. A valóság azonban nem feltétlenül ez – az alábbi hat ételtől, illetve italtól például akár még nagyobb éhségérzet gyötörhet, mint amivel elfogyasztásuk előtt néztünk szembe.
Étkező nő Nemcsak arra érdemes figyelni, mennyit, hanem arra is, mit eszünk (Forrás: sciexaminer.com)
hirdetés

Mesterséges édesítőszerek

A diétás üdítőkben kalória ugyan nincs, de ez egyáltalán nem jelenti, hogy egészségesek volnának. Egyes mesterséges édesítőszerek hatására például még inkább késztetést érzünk arra, hogy édes ételeket fogyasszunk, amint az egy korábbi kutatásból is kiderült.

Saláták

Természetesen nem minden salátától leszünk még éhesebbek, de az elsősorban levélzöldségekből készültek esetében sajnos elmondható, hogy azok nem kifejezetten laktatóak. Érdemes lehet változatosan elkészíteni ezeket úgy, hogy különböző gabonaféléket (például quinoa), illetve barna rizst, édesburgonyát, vagy valamilyen fehérjeforrást (húsok, halak, csicseriborsó) adunk hozzájuk. Nem kell hanyagolnunk a magvakban és az avokádóban található egészséges zsírokat sem.

Gyümölcslevek

A gyümölcsleveket sokan kifejezetten egészségesnek tartják, hiszen optimális esetben sok bennük a vitamin, és akár a rost is. Csakhogy ha nem ügyelünk megfelelően a termékek kiválasztására, könnyedén egy olyan italt vehetünk le a polcról, amelyben kevés a rost, a cukor pedig sok.

A szervezetünk az ilyen italokban található fruktózt gyorsan felveszi, hamar megemelekedik a vércukorszintünk, viszonylag sok kalóriát beviszünk a szervezetünkbe, de rövid időn belül ismét éhesnek érezhetjük magunkat. Még ha rostosabb üdítőt iszunk is, nem fogjuk magunkat olyan jóllakottank érezni utána, mintha „szilárd ételt” fogyasztottunk volna.

Kekszek

Úgy vélhetnénk, hogy néhány szem – nem túl édes – keksz elmajszolásával sikerült egy viszonylag alacsony kalóriatartalmú nasit találni, amivel enyhíthetünk az éhségünkön. A valóság viszont az, hogy a főként szénhidrátokból álló eledelt a szervezetünk igen hamar feldolgozza, és rövid időn belül újabb adag étel után kezdünk sóvárogni. Ha például hummusszal, mogyoróvajjal, avokádóval vagy ricottával együtt esszünk a kekszet, úgy laktatóbb lesz.

Sós rágcsák

Egyes vendéglátóhelyeken – főként persze bárokban – nem véletlenül adnak sós rágcsákat a betérőknek – ezek ugyanis szomjasabbá teszik az embereket. A probléma ezzel elsősorban az, hogy többen hajlamosak lehetnek „összetéveszteni” az éhséget a szomjúsággal, így aztán ahelyett, hogy innának, enni kezdenek. Persze, ha tudatosan figyelünk arra, hogy a sós rágcsákat elegendő mennyiségű vízzel fogyasszuk, ezt akár ki is küszöbölhetjük.

Alkohol

Bár sokan erre nem is gondolnak, az alkoholos italokban sok kalória van, mindennek tetejébe pedig a legtöbben ezek fogyasztását követően kifejezetten éhesnek érzik magukat.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen