hirdetés
Életmód

A vegetáriánus étrend csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát

Újabb tanulmány mutat rá arra, hogy a húsfogyasztás mérséklésével sokat tehetünk az egészségünkért – a Progress in Cardiovascular Disease nevű lapban megjelent cikk szerint ugyanis a növényi alapú étrend kedvezően hat a szívünk egészségére.
Gyümölcsök A növényi alapú étrend nemcsak a szívbetegség kialakulását csökkentheti, de akár a súlyosbodását is megakadályozhatja - sőt, bizonyos mértékben javulást is hozhat a beteg állapotában a kutatók megfigyelése szerint (Forrás: pixabay.com / silviarita)
hirdetés

A kutatók a közelmúltban a témában készült tanulmányokat elemeztek. Ennek során klinikai vizsgálatok és megfigyelési tanulmányok során gyűjtött információkat vizsgáltak meg, és megfigyelték, hogy a növényi alapú táplálkozás hatására konzekvensen javult a szív- és érrendszer egészsége.

Azok esetében, akik növényi alapú étrendet fogyasztottak, az alábbi jellegzetességeket figyelték meg:

  • 40 százalékkal csökkent a szív- és érrendszeri betegségek okozta elhalálozások aránya;
  • 40 százalékkal csökkent az ischaemiás szívbetegség kockázata;
  • A betegek akár 91 százalékánál megfigyelhető volt a szűkült artériák részleges vagy teljes „tágulása”;
  • A magas vérnyomás kockázata csökkent (34 százalékkal);
  • A „rossz” koleszterin szintje jelentős mértékben csökkent;
  • Súlycsökkenést is megfigyeltek a többségében növényi eledeleket fogyasztóknál.

„A növényi alapú étrend képes nemcsak megelőzni a szívbetegség kialakulását, de megakadályozni a súlyosbodását, és olykor még visszafordítani is azt – s ez olyasvalami, amit eddig egyetlen gyógyszerrel sem sikerült elérni”

– fogalmazott a tanulmány szerzője, Dr. Hana Kahleova.

Egyúttal felhívta a figyelmet arra is, hogy az egészségesebb étrend és életmód akár 81-94 százalékkal is csökkenti a szívroham kialakulásának kockázatát, míg a gyógyszerek önmagukban mindössze 20-30 százalékkal mérséklik a kockázatot.

A növényi alapú étrend több okból is egészségesebb választás lehet a sok húst tartalmazó étrendnél, és nemcsak azért, mert a húsok túlzott fogyasztása bizonyos betegségek kockázatát némileg növelheti, hanem azért is, mert a növényeknek maguknak emellett pozitív hatásai lehetnek.

Így például a növényekben sok rost és fitotápanyag található, amelyek megfigyelések szerint csökkentik a gyulladásokat és az oxidatív stresszt is. Ezzel szemben számos állati eredetű élelmiszer magas zsírtartalommal és koleszterintartalommal jellemezhető, és bizonyos, a környezetből származó káros anyagok is nagyobb mennyiségben előfordulhatnak bennük.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen