hirdetés
Gazdaság

Kiemelkedően jó évet zárhatnak az internetes boltok

Az eladások tavalyi évi huszonöt százalékos növekedését követően idén újabb jelentős növekedés volt megfigyelhető az elektronikus kereskedelemben.
Játékfigurák egy billentyűzeten A kép illusztráció (Forrás: corporatelivewire.com)
hirdetés

Az internetes boltok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ami nem is csoda, hiszen az online felületeken többnyire igen gyorsan és könnyedén lehet rákeresni a vevőt érdeklő termékekre, a vásárlás maga pedig kényelmes – és még a sorban sem kell sokat várni. 2015-ös évértékelőjében a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület a legfontosabb, az elektronikus kereskedelmet érintő változásokra, kérdéskörökre tért ki.

A szövetség az eNet forrásaira hivatkozva megjegyezte, hogy már a tavalyi évben is jelentős mértékű, mintegy 25 százalékos növekedés volt tapasztalható az eladások számában, elképzelhetőnek tartja ugyanakkor, hogy az idei évben még a korábbi értéket is meghaladja ez a növekedés – így pedig a szektor „túlszárnyaló rekordévként” zárhatná a 2015-ös évet. A szövetség becsléseit olyan iparági jelzések alapján tette, amelyek mind arról tanúskodnak, hogy a hazai piac kiemelkedő elektronikus kereskedői jobbára nagy forgalomnövekedéssel számolhattak. (Az Extreme Digital Zrt. online értékesítési árbevétele 50 százalékkal nőhet, a Libri-Shopline a könyvértékesítésben 5-10, de akár 15-20 százalékos növekedésre számít, a Tchibo webáruházának hazai forgalma pedig szintén 20-25 százalékkal nőhet.)

A Fekete péntekkel kapcsolatban a szövetség arra a következtetésre jutott, hogy noha a hasonló akciók a vásárlókat ösztönzik az online vásárlásra, a nagyobb online webáruházak jelentősebb mértékű médiafelületen megjelenő hirdetései növelhetik a szakadékot a kisebb és a nagyobb internetes boltok között.

A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület rámutatott arra is, hogy a vasárnapi boltzárnak legfeljebb csekély hatása van az online vásárlások számára – mint írták, a legtöbben a hét első napjain vásárolnak internetes felületeken, ezzel szemben pedig a legkevesebb vásárlás éppen a hétvégi időszakban történik.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Az adatok azt mutatják, hogy kezd picit magára találni az Eurozóna

Az adatok azt mutatják, hogy kezd picit magára találni az Eurozóna


DUNAI GÁBOR,     OTP,     EURÓZÓNA

A CETA megnyitja a kanadai közbeszerzési piacot a magyar cégeknek

A CETA megnyitja a kanadai közbeszerzési piacot a magyar cégeknek



Elakadni látszik a Trump rali?

Elakadni látszik a Trump rali?



hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen