hirdetés
Gazdaság

Lengyelországban engedélyezhetik a légitaxik működését

Azért még az utcáról nem lehet majd leinteni őket.
airtaxi A kép illusztráció (Forrás: Pbase.com)
hirdetés

Egy törvénymódosításnak köszönhetően Lengyelországban hamarosan kezdetét veheti a légitaxi-szolgáltatás, amelyhez egyelőre még csak a sport- és turisztikai célokra használatos vidéki repülőtereket használnának bázisul - írja a Napi.hu a gazeta.pl cikkére hivatkozva. Ezekre a repülőterekre magángépekkel, vagy akár kifejezetten légi taxikkal is eljuthatnak azok, akiknek az utazás során a legfontosabb szempontjuk a gyorsaság.

Lengyelországban jelenleg 41 úgynevezett kizárólagos használatú repülőtér található, amelyeknek többsége regionális légi klubokhoz tartozik, és szinte kizárólag sportcélra használják, mint például a vitorlázórepülők. Viszont képesek utasokat szállító kisgépek vagy maximum 20 személyes léghajók fogadására is.

A lengyelek elsősorban vonattal vagy autóbusszal utaznak az országukon belül, de mivel egy elég nagy országról van szó, akadnak olyan nagy távolságú utak, amelyekhez érdemes lehet repülőt használni. Ilyen például Suwalki és Nowy Targ közti, 550 kilométeres út, ahol egyébként már ki is épült a kisrepülőgépes utazáshoz szükséges infrastruktúra.

A helyi repülési jog azonban most még csak a közrepülőtereken engedélyezi a kereskedelmi utasszállítást. Néhány helyi repülőtér-üzemeltető ugyan megszerezhetné ezt az engedélyt, ám a procedúra nagyon hosszú, ez pedig fékezi a belföldi légi közlekedés bővítését. Ezen segíthet a mostani liberalizáció, amely lehetővé teszi a sportcélú repterek közcélú használatát. A legtöbb önkormányzat már előre számított a változásra: Gliwicében például 19 millió zlotyért (mintegy 1,4 milliárd forint) építik át a helyi repteret.

A piacon amúgy már működik néhány olyan vállalkozás, amely Cessna vagy Beechcraft típusú repülőgéppel vállalja utasok szállítását. A szolgáltatás persze meglehetősen drága: egy körülbelül 3,5 órás út például Suwalkiból Nowy Targba nagyjából 2000 zlotyba (144 ezer forint) kerül csak oda. Gdanskból Varsóba oda-vissza pedig egy óra az út, amihez 6000 zlotyért lehet gépet bérelni, ám ebben az esetben a költséget megoszthatja egymás között az öt utazó. Természetesen a liberalizáció hatására megjelenhetnek újabb piaci szereplők, akik jelenlétükkel lejjebb nyomhatják majd az árakat.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
A posta megkezdte a nyugdíjprémiumok kézbesítését

A posta megkezdte a nyugdíjprémiumok kézbesítését



hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen