hirdetés
Gazdaság

Az „árháború” miatt tér át a házhoz szállításra a Csíki Sör

A nagy sörgyártók „árháborút indítottak” a Csíki Sör ellen Lénárd András tulajdonos szerint, így fokozatosan teljesen kivonulnak a nagy áruházakból, és áttérnek a házhoz rendeléses értékesítésre – írta a Világgazdaság.
Lénárd András, a Csíki Sör Manufaktúrát üzemeltető Lixid Project Kft. vezetője Lázár János és Simonffy Árpád sörfőző mester A fotón Lénárd András, a Csíki Sör Manufaktúrát üzemeltető Lixid Project Kft. vezetője, Lázár János és Simonffy Árpád sörfőző mester (MTI Fotó: Veres Nándor)
hirdetés

Lénárd András a Világgazdaságnak elmondta, hogy naponta szembesülnek azzal, hogy a nagy sörcégek megpróbálják kiszorítani őket, így olyat kell tenniük, amire más nem képes – vagyis, házhoz szállítják a termékeiket.

„Nincs mit finomkodni: a nagy sörgyártók árháborút indítottak ellenünk. A nagy áruházak közül csak az Auchanban vagyunk jelen, ahol a Heineken vagy a Dreher ugyanazon kategóriájú sörét nagyságrendileg 200 forintért forgalmazzák, míg a Csíkit a duplájáért” – mondta Lénárd András.

Leszögezte azonban, mindez meglátása szerint nem azért van így, mert ők kétszer ennyiért adják a termékeiket, és ez az árpolitika csak arra alkalmas, hogy a fogyasztókat arról győzzék meg, hogy „pofátlanul drága a Csíki”. Ráadásul a Heinekennek például a reklámköltségei is sokszorosai az övéknek. 

Úgy véli, ilyen körülmények között nincs esélyük a hagyományos eszközökkel megvetni a lábukat a piacon, és mivel a nyári szezonban sem nőttek az eladásaik, más irányt kellett találniuk.

Lénárd András azzal kapcsolatban, hogy milyen léptékű logisztikai fejlesztésekre van szükség a tervezett stratégiaváltáshoz, elmondta, hogy várhatóan több befektetett munkára és emberállomány-bővítésre is szükség lesz. Mivel az öt raktárukkal képesek lefedni a teljes országot, a megrendeléseket órákon belül ki tudják majd szállítani.

Ez azért is fontos, mert a nagy sörcégek ilyen kiszállításra nincsenek felkészülve, ők viszont mindvégig úgy építkeztek, hogy a saját kezükben maradjon az értékesítési piacuk.

Ezt a rendelési módot egyelőre ugyan csak egy vékony réteg ismeri és használja, de összességében Lénárd András ebben látja a kereskedelem jövőjét akkor is, ha egyelőre nem nevezhető megalapozottnak a helyzet.

Várhatóan néhány hétre szükség lesz ahhoz, hogy a reálishoz közelítő képet alkothassanak az igényekről, hiszen a reklámkampány még csak most indult. Az eladások 10 százalékos növelése mellett ugyanakkor ismét a komfortzónába kerülnének.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
Új védjegy garantálja a magyar hal minőségét

Új védjegy garantálja a magyar hal minőségét


HAL,     MEZŐGAZDASÁG,     FM

Jövőre több pozitív változás lesz a cafeteriában

Jövőre több pozitív változás lesz a cafeteriában



hirdetés
Fehérednek a sárga autók - konszolidálódik a taxis a piac

Fehérednek a sárga autók - konszolidálódik a taxis a piac


PERTICS RICHÁRD,     OPTEN,     TAXI

Megindult az Inditex árfolyama

Megindult az Inditex árfolyama



hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen