hirdetés
Gazdaság

Hamarosan ismét itt a fekete péntek

A karácsony előtti nagy akciókkal érkező fekete pénteket évről-évre sokan várják, már hazánkban is. Két időpontot is érdemes feljegyezniük a kedvezményekre vadászóknak: ezek november 17. és november 24. ebben az évben.
Bevásárlás A kép illusztráció (Forrás: techcrunch.com)
hirdetés

Fekete pénteki akciókat (legalábbis felénk) főként az internetes kereskedők kínálnak, néhány éve azonban már nagy hipermarketek és más hagyományos üzletek is jelentős alkalmi kedvezményekkel csábítják a vásárlókat – írja a Magyar Idők.

A lap szerint fogyasztóvédelmi szempontból vegyes tapasztalatok övezték az elmúlt években a fekete pénteket, előfordult például, hogy „egymást taposták a vásárlók” a hipermarketekben néhány fél áron meghirdetett termék miatt, míg a webáruházaknál gyakran alábecsülik a vásárlói érdeklődést, és az akciós napon elfogy az előre rendelt árukészlet.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelmi blogja felhívja a figyelmet arra, hogy minden vállalkozásnak alaposan fel kell mérnie, hogy képes lesz-e egy ilyen akcióban megfelelő mennyiségben és minőségben kielégíteni a vásárlói igényeket, ugyanis ha a megrendelők nem elég gyors, hibás szállítással, vagy nem teljesítető megrendeléssel találják szembe magukat, hamar haragba fordulhat az előnyérzetük.

A vásárlóknak pedig azt tanácsolják, hogy fekete pénteken is legyenek tudatosak, és például álljanak ellen az egyébként számukra nem szükséges termékeket érintő kedvezménynek, legyenek az akciók bármilyen csábítóak is.

Egyben figyelmeztetnek arra, hogy a kereskedők gyakran folyamodnak ahhoz a trükkhöz, hogy a kedvezményes időszakra meghirdetett áraik nem tartalmaznak igazán nagy engedményt, ugyanis az adott árucikket korábban nem az eredetiként hirdetett tarifán, vagy az akcióshoz közel azonos áron kínálták.

Előfordulhat az is, hogy egy weboldal valószínűtlenül alacsony áron hirdet meg egy árucikket, ilyen esetben pedig várhatóan nem jutunk hozzá ahhoz – feltehetőleg ugyanis tévesen szerepel az ár.

Érdemes lehet az ár-összehasonlító oldalakat és az internetes keresőket, termékismertetőket is böngészni a vásárlás előtt, valamint nem árt szem előtt tartani, hogy az üzletben vagy a webáruházban a kereskedő köteles az alacsonyabbat felszámítani.

Ugyancsak fontos információ, hogy – internetes vásárlás esetén – a webáruház árukészletének közzététele nem ajánlattételnek, hanem ajánlatra történő felhívásnak minősül. A szerződés az internetes áruházak esetében a kereskedő elfogadó nyilatkozatával, és nem a fogyasztó megrendelésével jön létre, az automatikus elektronikus visszajelzés pedig még nem egyenlő azzal, amikor a kereskedő visszaigazolta a megrendelést.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Lehet-e profitálni a Hálaadásból?

Lehet-e profitálni a Hálaadásból?



hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen