hirdetés
Gazdaság

Szinglik napja: Az első néhány órában több milliárd dollárnyi eladásról számolt be az Alibaba

Az Alibaba nevű kínai online kereskedelmi vállalat szombaton bejelentette, hogy két órával a minden évben megrendezett szinglik napja kezdetét követően ebben az évben már 12 milliárd dollár értékben vásároltak tőlük.
Alibaba Idén is nagyon népszerűek a szinglik napjához kötődő akciók (Forrás: ubergizmo.com)
hirdetés

Az Alibaba évről-évre megrendezi a Szinglik Napjaként elhíresült, immár globális „vásárlási fesztiválját”, amelyet ebben az évben is hatalmas érdeklődés övezett. Az időpont – 11.11 – nem véletlen, hiszen ez a dátum csupa egyesekből áll.

„Összesen közel 11,9 milliárd dollárnyi bruttó értékesítési volument (az egy adott időszak alatt eladott termékek dollárértéke) generáltunk a vásárlási fesztivál első két órájában” – adta hírül az Alibaba közleményben.

A sokak által már nagyon várt, mindössze 24 órán át tartó – és ebben az évben már kilencedjére startoló – vásárlófesztivál éjfélkor vette kezdetét. A világ egyik legnagyobb online kereskedelmi fesztiváljának talán legforgalmasabb, első órájában közel 325 ezer rendelést dolgoztak fel percenként az Alibabánál.

„Mintegy 256 ezer fizetési tranzakciót dolgozott fel percenként az Alipay (az Alibaba online fizetési felülete) az első órában” – derül ki a vállalat közleményéből.

Több mint hatvan vezető világmárka is képviseltette magát a fesztiválon, amelyek (közöttük mások mellett az Apple, a Nike, a Samsung, a Zara és a Gap) eladásai meghaladták a 15 millió dolláros értéket az esemény első órájában. A fesztiválon több mint 140 ezer márka és 15 millió termék esetében hirdetnek meg kisebb-nagyobb akciókat és kedvezményeket.

Az először 2009-ben megrendezett fesztivál alkalmával 2016-ban a 24 óra leteltével 18 milliárd dolláros bevétellel zártak – ezzel pedig a Szinglik napja 2,5-szeresen haladta meg a két legnagyobb amerikai vásárlóünnep, a Black Friday és a Byber Monday együttes eredményeit.

A Szinglik napjának célja, hogy felhívja a fogyasztók és a kereskedők figyelmét az online vásárlás értékére. Az idei évben az Alibaba egy új kiskereskedelmi stratégiát is bevetett, amely az online és a hagyományos vásárlás elemeit némileg összehozza.

A vállalat mintegy 100 ezer üzletet „okosüzletté” alakított át, amelyekben a vásárlók mások mellett az arcfelismerés, illetve a „felhő-polc” segítségével személyre szabott vásárlási élményben részesülnek. Az Alibaba a Hema Üzleteket is bemutatta, ahol a vásárlók besétálhatnak a boltba, beszkennelhetik a termékeket az okostelefonjuk segítségével, így bővebb információhoz jutva azokról.

A Cainiao nevű logisztikai vállalat várhatóan több mint 3 millió szakembert alkalmaz majd a több mint egymilliárd, a Szinglik napján vásárolt csomag kiszállítására. Az Alibaba logisztikai partnerei ugyancsak charterjáratokat indítanak számos európai, észak-amerikai és ázsiai országból.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Egy magánszemély a NAV legnagyobb adósa

Egy magánszemély a NAV legnagyobb adósa



Átláthatóbbá válnak a bankszámlák költségei

Átláthatóbbá válnak a bankszámlák költségei



hirdetés
Jó hírt közölt a dobozos sörökről a Nébih

Jó hírt közölt a dobozos sörökről a Nébih



Eddig jóval kevesebb kárt okoztak a természeti csapások

Eddig jóval kevesebb kárt okoztak a természeti csapások



Elkészül a Párisi Udvar Hotel Budapest az év végére

Elkészül a Párisi Udvar Hotel Budapest az év végére



hirdetés
hirdetés
loading...
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen