hirdetés
Gazdaság

Szinglik napja: Az első néhány órában több milliárd dollárnyi eladásról számolt be az Alibaba

Az Alibaba nevű kínai online kereskedelmi vállalat szombaton bejelentette, hogy két órával a minden évben megrendezett szinglik napja kezdetét követően ebben az évben már 12 milliárd dollár értékben vásároltak tőlük.
Alibaba Idén is nagyon népszerűek a szinglik napjához kötődő akciók (Forrás: ubergizmo.com)
hirdetés

Az Alibaba évről-évre megrendezi a Szinglik Napjaként elhíresült, immár globális „vásárlási fesztiválját”, amelyet ebben az évben is hatalmas érdeklődés övezett. Az időpont – 11.11 – nem véletlen, hiszen ez a dátum csupa egyesekből áll.

„Összesen közel 11,9 milliárd dollárnyi bruttó értékesítési volument (az egy adott időszak alatt eladott termékek dollárértéke) generáltunk a vásárlási fesztivál első két órájában” – adta hírül az Alibaba közleményben.

A sokak által már nagyon várt, mindössze 24 órán át tartó – és ebben az évben már kilencedjére startoló – vásárlófesztivál éjfélkor vette kezdetét. A világ egyik legnagyobb online kereskedelmi fesztiváljának talán legforgalmasabb, első órájában közel 325 ezer rendelést dolgoztak fel percenként az Alibabánál.

„Mintegy 256 ezer fizetési tranzakciót dolgozott fel percenként az Alipay (az Alibaba online fizetési felülete) az első órában” – derül ki a vállalat közleményéből.

Több mint hatvan vezető világmárka is képviseltette magát a fesztiválon, amelyek (közöttük mások mellett az Apple, a Nike, a Samsung, a Zara és a Gap) eladásai meghaladták a 15 millió dolláros értéket az esemény első órájában. A fesztiválon több mint 140 ezer márka és 15 millió termék esetében hirdetnek meg kisebb-nagyobb akciókat és kedvezményeket.

Az először 2009-ben megrendezett fesztivál alkalmával 2016-ban a 24 óra leteltével 18 milliárd dolláros bevétellel zártak – ezzel pedig a Szinglik napja 2,5-szeresen haladta meg a két legnagyobb amerikai vásárlóünnep, a Black Friday és a Byber Monday együttes eredményeit.

A Szinglik napjának célja, hogy felhívja a fogyasztók és a kereskedők figyelmét az online vásárlás értékére. Az idei évben az Alibaba egy új kiskereskedelmi stratégiát is bevetett, amely az online és a hagyományos vásárlás elemeit némileg összehozza.

A vállalat mintegy 100 ezer üzletet „okosüzletté” alakított át, amelyekben a vásárlók mások mellett az arcfelismerés, illetve a „felhő-polc” segítségével személyre szabott vásárlási élményben részesülnek. Az Alibaba a Hema Üzleteket is bemutatta, ahol a vásárlók besétálhatnak a boltba, beszkennelhetik a termékeket az okostelefonjuk segítségével, így bővebb információhoz jutva azokról.

A Cainiao nevű logisztikai vállalat várhatóan több mint 3 millió szakembert alkalmaz majd a több mint egymilliárd, a Szinglik napján vásárolt csomag kiszállítására. Az Alibaba logisztikai partnerei ugyancsak charterjáratokat indítanak számos európai, észak-amerikai és ázsiai országból.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés
Csökken az üzemanyagok ára

Csökken az üzemanyagok ára


BENZIN,     GÁZOLAJ,     ÜZEMANYAG

Több mint 40 százalék lehet a magyar beszállítói arány a Paks II.-ben

Több mint 40 százalék lehet a magyar beszállítói arány a Paks II.-ben


PAKS II,     ROSZATOM,     ENERGIA

hirdetés
Kiderülhetnek az MNB szándékai az eheti kamatdöntő ülésen

Kiderülhetnek az MNB szándékai az eheti kamatdöntő ülésen



Csokoládékereskedők csaltak el 626 millió forint adót

Csokoládékereskedők csaltak el 626 millió forint adót



hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen