hirdetés
Gazdaság

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben - jelentették be pénteken egy székesfehérvári sajtótájékoztatón.
Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkáját Az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári üzeme 2018. február 16-án. Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben - jelentették be az üzemben tartott sajtótájékoztatón. MTI Fotó: Bodnár Boglárka
hirdetés

Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója pénteken Székesfehérváron sajtótájékoztatón elmondta, az Alföldivel 2015-ben kezdték el forgalmazni a kizárólag magyar termelőktől származó tejből a magyar fogyasztói igényekhez alakított Kokárdás termékeket. A márkanév alatt 12 terméket kínálnak, de szeretnék tovább bővíteni a kínálatot - tette hozzá.

Kérdésre elmondta: olyan termékeket is forgalmazhatnak Kokárdás márkanév alatt, amiket az Alföldi nem tud gyártani, de más gyártók képesek az elvárt színvonalat teljesíteni.

Bernhard Haider közölte, szinte biztosan felveszik a Kokárdás kínálatába a trappista sajtokat és a Túró Rudit, de a magas minőség, a magyar alapanyag és feldolgozás nem változik. Hozzátette: a jövőben az Alfölditől vásárolják majd a biotejet, így az első kiskereskedelmi áruházlánc lesznek, ahol valamennyi kiszerelésű friss és UHT-tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz.

Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója közölte, hogy tíz éve dolgoznak együtt az Aldival, s mára stratégiai partnerek lettek.

Az Aldi megvásárolta az Alföldi Tej Kokárdás márkájátMélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója (b) és Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója az Alföldi Tej Kft. székesfehérvári üzemében tartott sajtótájékoztatón 2018. február 16-án. MTI Fotó: Bodnár Boglárka

Az MTI vételárra vonatkozó kérdésére az ügyvezetők azt mondták: üzleti titok.

Mélykuti Tibor szólt arról is, hogy 2003-ban 23 taggal alakították meg termelői csoportjukat, s 2004-2005-ben elindították a feldolgozást a fehérvári tejüzem megvásárlásával. Azóta tízmilliárd forintot költöttek az üzem fejlesztésére.

Elmondta, 2015-ben megvásárolták a debreceni tejüzemet, ahol idén és jövőre több mint 12 milliárd forintból sajtgyártó és porítóüzemet építenek.

Az Alföldi Tej nettó árbevétele 2017-ben meghaladta az 53 milliárd forintot, a munkavállalók létszáma pedig 630 a két gyárban. Az évek óta tartó 15-20 százalékos növekedési ütem mellett és a debreceni beruházások befejezésével a belföldi tejfeldolgozók között elsők lehetnek - közölte.

Az Aldi 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon. Jelenleg közel 3000 magyar munkavállalót foglalkoztat és 129 áruházból álló országos hálózatot működtet.

Forrás: MTI



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen