hirdetés
Gazdaság

Stratégiai megállapodást kötött Budapest és a Mol

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a fővárosi önkormányzat és a Mol-csoport - a dokumentumot Tarlós István főpolgármester és Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója írta alá pénteken Budapesten.
Aláírták a főváros és a Mol-csoport közötti stratégiai megállapodást - 2018. június 15. Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója (b) és Tarlós István főpolgármester kezet fog, miután aláírták a főváros és a Mol-csoport közötti stratégiai megállapodást a Városházán 2018. június 15-én. (Forrás: MTI; Fotó: Koszticsák Szilárd)
hirdetés

   Az aláírást megelőzően Tarlós István azt mondta, hogy elsősorban a közlekedés és a környezeti problémák kezelésének területén tudnak együttműködni.

   A tömegközlekedést érintve az elektromos buszok területén meg kívánják fontolni, hogy milyen mértékű és volumenű együttműködésre lesznek képesek. Továbbá elindult a gondolkodás egy nagy volumenű elektromosjármű-töltőállomásrendszer kialakítása érdekében - emelte ki a főpolgármester.

   Közölte, az energetika terén is terveznek együttműködést, mert Budapest energiahatékonyságát növelni kell, és ehhez például az épületállomány energetikai felmérését és az energia fogyasztás optimalizálást el kell végezni. Ezt a Mol nélkül nagyon nehezen tudnák megtenni - mutatott rá Tarlós István.

   A jelentős feladatok között sorolta még azt, hogy a budapesti energiatermelési, használati és hasznosítási tervet közösen akarják elkészíteni, valamint fontolgatják a közös részvételt nemzetközi kutatásokban.

   Tarlós István azt mondta: az együttműködést az előbbieknél szélesebb körre is kiterjesztenék, generális együttműködést terveznek a Mollal, és példaként említette a kultúra és a sport támogatásának kérdését is.

   Hernádi Zsolt szövetségre lépésnek nevezte a megállapodás megkötését, és azt mondta, hogy ez a szövetség egyetlen közös érdeken alapszik:

„együtt akarjuk jobbá tenni Budapestet”.

   A megállapodás lehetőségen jelent arra, hogy kicseréljék a tapasztalataikat és

„amennyire lehet, egy irányba gondolkozzunk”

- hangsúlyozta.

   A környezeti terhelésről való közös gondolkodás kapcsán kitért arra, hogy a Mol autómegosztó hálózata, a Mol Limo háromszáz autója öt hónap alatt már 700 ezer kilométert futott.

   Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy a megállapodás keretében a következő három hónapban részletes terveket dolgoznak ki az egyes területekre.

   A Mol Bubi kapcsán Hernádi Zsolt arról beszélt, hogy szükség van a rendszer további fejlesztésre, szerinte „nem ördögtől való”, hogy elektromos rásegítésű kerékpárokat is elérhetővé tegyenek.

   Ma Budapesten körülbelül 1500 kerékpár van a Mol Bubi közösségi kerékpármegosztó rendszerben. Esős napokban több százan, jó időben, turistaszezonban több ezren is használhatják ezeket a kerékpárokat - mondta el.

   Hernádi Zsolt közölte azt is, hogy a Mol Limo rendszerében ma 100 elektromos és 200 benzines személyautó fut Budapesten, 2020 végéig az elektromosjármű-töltőállomáshálózat fejlesztésével le kívánják cserélni az állomány nagy részét elektromos autóra.

   Tarlós István kérdezték arról is, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán felkérte: a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a hiányzó források biztosításáról. A főpolgármester azt közölte: pénteken egyeztettek az ügyben egy kormánytaggal, aki biztató támogatást helyezett kilátásba.

   A Fővárosi Közgyűlés május 30-án 23 igen szavazattal, egy tartózkodás mellett hagyta jóvá a főváros és a Mol közötti megállapodást, amely értelmében az együttműködés legfontosabb területe a közlekedés, illetve az ahhoz kapcsolódó környezeti szempontok - mint a károsanyag-kibocsátás csökkentése vagy a levegőminőség javítása - lehető leghatékonyabb érvényre juttatása.

   A dokumentum érinti a fenntartható közlekedésfejlesztés és a hatékonyabb energiafelhasználás, továbbá a gyalogos, a kerékpáros valamint a közösségi közlekedés területén kialakítható együttműködési lehetőségeket.

   A stratégiai megállapodásban meghatározott területek nem korlátozódnak kizárólag a közlekedési és környezetvédelmi kérdésekre, hanem szerepet kapnak benne szintén nagy jelentőséggel bíró egyéb társadalmi kérdések is, így például az innováció ösztönzése, a helyi gazdaság versenyképességének támogatása, az új, vagy megújuló közösségi terek létrehozása, továbbá új sporttámogatási rendszer kidolgozása.

Forrás: MTI



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Már 11 éve emelkedik a hazai autópark átlagéletkora

Már 11 éve emelkedik a hazai autópark átlagéletkora


KÖZLEKEDÉS,     JÁRMŰ,     AUTÓ

Csökkent az üzemanyagok ára

Csökkent az üzemanyagok ára


GÁZOLAJ,     ÜZEMANYAG,     BENZIN

Az MNB elindítja a fix kamatozású növekedési hitelprogramot

Az MNB elindítja a fix kamatozású növekedési hitelprogramot


MNB,     FIX KAMAT,     HITELPROGRAM

hirdetés
hirdetés
loading...
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen