hirdetés
Tech

Megérkeztek európai vásárlóikhoz a Daimler első teljesen elektromos teherautói

A Daimler német autógyártó vállalat csütörtökön átadta az első teljesen elektromos teherautóit az azokat megvásárló európai vállalatoknak.
Fuso eCanter Fuso eCanter (Forrás: dieselprogress.com)
hirdetés

A Daimler Fuso eCanter nevű teherautójának egyik első európai vásárlója a DHL futárszolgálat volt, amely közlése szerint a hat járművet Berlin belvárosában állítja majd munkába. Emellett azonban adtak el ilyen teherautót a DB Schenker, a Rhenus és a Dachser logisztikai- és szállítóvállalatoknak is.

„A Fuso eCanterrel az ügyfeleink immár nemcsak csendesen és helyben kibocsátott szén-dioxidtól mentesen közlekedhetnek, de pénzt is spórolhatnak a működtetési költségeken. Ez a városi szállítmányozás jövője” – mondta Marc Llistosella, a Daimler Trucks Asia vezetője.

Az eCanter teherbírása a vállalat szerint mintegy 4,5 tonna, a járműbe pedig összesen hat olyan akkumulátort építettek, amelyek segítségével a teherautók akár 100 kilométert is meg tudnak tenni.

A csomagszállítással foglalkozó UPS az Egyesült Államokban már korábban is használt eCanter teherautókat, míg Japánban két vállalat működtet majd 25-25 ilyen modellt. A teljesen elektromos meghajtású, nulla kibocsátású teherautó „tömeges” gyártása várhatóan 2019-ben veszi kezdetét.

Nem kizárólag a Daimler fordít nagy figyelmet az elektromos járművek gyártására, hanem a világ több vezető autógyártója és technológiai vállalata is igyekszik eleget tenni a tiszta, csendes és kevéssé szennyező teherautók iránti igény kielégítésének, miután a nagyobb városokban gyakran a lég- és zajszennyezés már komoly problémát jelent.

Múlt hónapban a Tesla például egy teljességgel elektromos meghajtású teherautót mutatott be, amely állítása szerint nemcsak gyorsabb, mint a jelenleg használatos dízelmeghajtású teherautók, de egyben gazdaságosabban is üzemeltethető. Az egyes töltések között a teherautó akár 800 kilométert is képes megtenni. A gyártása viszont 2019 előtt nem várható, és az első példányokat is csak 2020-ban szállítják ki a megrendelőknek.

A Volkswagen, a Nikola és az Einride ugyancsak az elektromos teherautók kifejlesztésének úttörői közé tartoznak, néhány prototípust autonóm funkciókkal is igyekeznek ellátni.

A Daimler az eCanter árát nem közölte, de állítja, hogy a jármű 10 ezer kilométerenként akár ezer euró megspórolását teszi lehetővé a hagyományos teherautókhoz képest. A későbbiekben az amerikai és európai ügyfeleknek szánt modelleket a portugáliai Tramagalban gyártják majd.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen