hirdetés
Tech

Mik a leggyakoribb SEO hibák?

A keresőoptimalizálás (SearchEngineOptimization – SEO) fontosságával jó, ha tisztában vagyunk, amennyiben honlapot tartunk fenn, és marketing stratégiai célunk, hogy gyakoriak legyenek a látogatók rajta, akik vásárolnak termékeinkből, feliratkoznak hírleveleinkre, esetleg ajánlatkéréssel fordulnak hozzánk. De a keresőoptimalizálás során elkövethetünk néhány típushibát, amiket most röviden áttekintünk.
Mik a leggyakoribb SEO hibák? A SEO-ra érdemes figyelmet fordítani a hosszú távú siker érdekében.
hirdetés

A kulcsszavak kiválasztásának fontossága

Amikor a weboldal tulajdonosok felkeresnek egy céget, hogy a segítségükre legyen a keresőoptimalizálás terén, az egyik első és legfontosabb tanács, amit kapnak, hogy a megfelelő kulcsszavakat, kifejezéseket kell megtalálni (kulcsszókutatás), amik legjobban jellemzik a weboldalukat.

Előfordulhat, hogy cégek segítség nélkül is boldogulnak a kulcsszavakkal, de gyakori hiba, hogy nem megfelelően releváns kulcsszavakat adnak meg, azaz az oldalukhoz nem igazán kapcsolódó vagy a látogatók érdeklődését nem felkeltő szavakra optimalizálják a weboldalukat.

Kulcsszavak túl gyakori ismétlése

A logika azt kívánná, hogy ha gyakran ismétlődő kulcsszavakkal és kifejezésekkel töltjük fel oldalunkat, akkor jobb találati eredményt érünk el. A valóság azonban az, hogy a keresőmotorok ezeket a szövegeket könnyen spamnak minősíthetik, illetve maguk a látogatók számára sem hat túl természetesnek ezen szavak folytonos ismétlése.

Nem releváns tartalom

Törekedjünk arra, hogy a kulcsszavak tükrözzék a honlapunk valódi témáját. Ha nem megfelelő szóhasználattal élünk, olyan személyek látogatnak az oldalra, akik nem fognak vásárolni, mert nem azokat a termékeket/szolgáltatásokat keresték.

Duplikált tartalom

Ez röviden arról szól, ha egy honlapot teljes szövegtartalmával együtt szó szerint átmásolunk egy másikra, akkor azt a Google bünteti. Igyekezzünk saját, egyedi szerkesztésű és szövegkörnyezetű weboldalakat készíteni, hogy elkerüljük a duplikált tartalmat!

Megfelelő tartalmi frissítés

Ha már szántunk időt a honlapunk egyedi kialakítására, a megfelelő kulcsszókutatásra, esetleg nem kevés pénzt is rááldoztunk, hogy valóban minőségi oldalt hozzunk létre, akkor figyeljünk arra is, hogy a honlaphoz tartozó tartalmi frissítéseket is időről- időre megejtsük!

Témába vágó hasznos információk

A megfelelő tartalom keresettsége indokolhatja, hogy egy-egy témának több cikket szenteljünk. A Google kereső és az olvasók is értékelik, ha hasznos, témába vágó információkat találhatnak honlapunkon.

Nem megfelelő linképítés

A linkek mennyiségi mutatójánál sokkal fontosabb, hogy azok a linkek, melyek honlapunkra mutassanak, erősek, hitelesek (és aktuálisak) legyenek.Ehhez érdemes szakértőkhöz fordulni ésigényben venni profi linképítési szolgáltatást.

Elfelejtjük a meta adatok használatát

Figyeljünk arra, hogy ne csak a metatitle és leírás mezőket töltsük ki megfelelően (a helyes keresőoptimalizálás érdekében), hanem az összes, oldalunkon fellelhető kép, videó és hangfájl esetében is figyeljünk a meta adatokra!

Lassan betöltődő weboldal

Napjaink elvárása, hogy gyorsan betöltődő honlapokat hozzunk létre, akár asztali, tabletes, vagy mobilos felhasználóbarát oldalakról legyen szó. Ha nem elég gyors a weboldalunk betöltése, visszafordulhatnak a leendő látogatóink, mielőtt bármit is tennének a honlapunkon. A magas visszafordulási arány pedig nem lesz pozitív hatással az oldalunk helyezéseire.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen