hirdetés
Gazdaság

Minden harmadik magyar vásárló rendszeresen költ feleslegesen

A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amelyre nincs szüksége, az előre nem tervezett, impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki - derül ki a Generali Biztosító Zrt. legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatásából.
Vásárló nő Minden harmadik magyar vásárló rendszeresen költ feleslegesen (Forrás: pixabay.com / Andreas Lischka)
hirdetés

Az MTI-nek szombaton eljutatott közlemény szerint az impulzusvásárlás a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző leginkább. A legtöbb válaszadó tudatos vásárlónak gondolja magát, ez azonban leginkább a tartós fogyasztási cikkek, mint például az okostelefon, az autó vásárlására igaz, ahol körültekintőbben választanak - írták.

Átlagos vásárláskor legtöbben az ár-érték arányt veszik figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.

A felmérésből kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A közlemény szerint a tudatosságon a ruhavásárlásnál is kellene javítani, ugyanis a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.

Forrás: MTI



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
A zöldségtermés a tavalyihoz hasonlóan, 1,9 millió tonna körül lehet

A zöldségtermés a tavalyihoz hasonlóan, 1,9 millió tonna körül lehet



A NAV 93 adózónál tárt fel jelentős adóhiányt a harmadik negyedévben

A NAV 93 adózónál tárt fel jelentős adóhiányt a harmadik negyedévben


NAV,     ADÓZÁS,     ADÓHIÁNY

hirdetés
Csökken a benzin és a gázolaj ára

Csökken a benzin és a gázolaj ára


BENZIN,     GÁZOLAJ,     ÜZEMANYAG

Kampány indul a mézfogyasztás ösztönzésére

Kampány indul a mézfogyasztás ösztönzésére



Évente 200-500 tonna szelídgesztenye terem

Évente 200-500 tonna szelídgesztenye terem



hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen