hirdetés
Tech

„Multifunkciós” autonóm kisbusz terveit mutatta be a Toyota

A Toyota egy autonóm, teljesen elektromos meghajtású kisbusz terveit mutatta be, amely egyaránt működhetne közösségi taxiként, csomagszállítóként, illetve mobilboltként is annak függvényében, hogy éppen melyik funkcióra „utasítják”. Az e-Palette nevű jármű prototípusát a 2018-as, Las Vegasban megrendezésre kerülő CES-en mutatta be a vállalat elnöke, Akio Toyoda.
E-Palette „Multifunkciós” autonóm kisbusz terveit mutatta be a Toyota (Forrás: dezeen.com)
hirdetés

A vállalat célja olyan járműhálózat létrehozása, amely a jelenlegi mobilitási rendszereket úgy alakítaná át, hogy a vállalatok és az utasok igényei szerinti szolgáltatást nyújtana. A Toyota meglátása szerint az autómobilitás egyértelműen drámai változások előtt áll, mind a villamosítás, mind pedig például az automatizált vezetés fejlesztéseit illetően.

„A Toyota továbbra is elkötelezett az iránt, hogy még jobb autókat állítson elő. Legalább ilyen fontos, hogy olyan mobilitási megoldásokat fejlesztünk, amelyek mindenki mindennapjaiban segíthetnek, és kivesszük a részünket abból, hogy a következő 100 évben s azután egy mindig jobb társadalmat építsünk” – közölte a vállalat.

A Toyota nemrég bemutatott járművét három különböző méretben lehetne gyártani, ezek hossza négy és hét méter között mozogna, így különböző típusú és mennyiségű szállítmány férne azokra. A vállalatok az elvárásaiknak megfelelően szabhatnák személyre a belső teret, és a különböző funkciók függvényében rugalmasan alakítható volna maga a jármű megjelenése is.

Az e-Palette járműveket például utazásmegosztásra lehetne használni a reggeli csúcsforgalomban, majd amikor erre már nincs igény, csomagszállító járművekként szolgálhatnának, délután esetleg besegíthetnének az egészségügyi ellátóhelyekre történő személyszállításban, majd akár ismét taxiként szállíthatnák a munkából hazatérő embereket.

Akár kisebb „flottát” is ki lehetne belőlük alakítani, amelyek arcfelismerés segítségével bizonyosodnának meg arról, hogy egy elosztóközpontból elindulva a megfelelő személynek adták-e át a szállított termékeket.

A Toyota egyúttal felvetette, hogy akár mozgó boltokként is lehetne használni a járműveket, amelyek így a vásárlók számára lehetővé tennék, hogy a termékeket személyesen is megtekintsék a vásárlás előtt, de egy másik felhasználási módként említették a „mozgó hotelokat” is, amelyek nagy előnye volna, hogy az őket igénybe vevők a városok bármely pontján álomra hajthatnák a fejüket úgy, hogy reggel akár már egy másik célállomáson ébrednének.

A Toyotával az e-Palette hálózatok fejlesztésében mások mellett az Amazon, a DiDi, a Mazda, a Pizza Hut és az Uber is közreműködhet. A járművek a Toyota robotpilótáját, esetleg más vállalat önvezető rendszerét is alkalmazhatnák, de mindenesetre ez egyelőre semmiképpen nem kizárólagosan irányítaná a járművet.

A tervek szerint 2020-ban tesztelik először világszerte különböző helyszíneken az e-Palette rendszereket, néhánnyal akár a 2020-as tokiói olimpia látogatói is találkozhatnak.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen