hirdetés
Tech

A Facebook fellép az álhírek ellen

Nagyobb erőfeszítések várhatóak a Facebook oldaláról az álhírek terjedésének megállítása érdekében – mondta a közösségi oldal alapítója, Mark Zuckerberg.
Mark Zuckerberg A legtöbb tartalom a Facebookon autentikus, mondta Zuckerberg (Forrás: ibtimes.co.uk)
hirdetés

A november nyolcadikai amerikai elnökválasztást követően sokan azért bírálták a Facebookot, mert a közel 1,2 milliárd felhasználója körében pontatlan és valótlan hírek is terjedhettek.

Egy bejegyzésében Mark Zuckerberg a vállalat védelmére kelt, illetve elmondta, hogy igyekeznek véget vetni a problémának. Kifejtette, hogy már bevezették annak lehetőségét, hogy a felhasználók jelentsék az álhíreket, és a jövőben még több erőfeszítést is lehetnek. A bejegyzésében a Facebook alapítója hangsúlyozta, hogy a közösségi oldalon megjelenő tartalmak 99 százaléka pontos, és mindössze egy kis százaléka valótlan.

Hozzátette, hogy ráadásul a hamis hírek, amelyek – kis számban – a Facebook-on terjednek, nem kizárólag politikai tartalmúak, nem is beszélve arról, hogy igazán kis esélyt lát arra, hogy az amerikai elnökválasztás kimenetelét bármilyen irányban befolyásolták volna a közösségi oldalon terjedő álhírek.

Ahogyan a Facebook felhasználónak száma folyamatosan növekedett – 2016 harmadik negyedévében például 16 százalékkos növekedést évi növekedést mértek –, úgy egyre inkább kezdték ellenőrizni a megosztott tartalmakat is.

Az év elején a Facebook hírkezelőit azzal vádolták, hogy a „Trending News” nevű, egyelőre csak az Egyesült Államokban elérhető felületen előnyben részesítik a baloldali híreket, és bár utóbb kiderült, hogy szándékos cenzúráról nem volt szó, és a dolgozók sem sértettek semmilyen szabályt, a szerkesztők bizonyos politikai hírekkel kapcsolatban elfogultak voltak.

A vizsgálat után a Facebook újabban több bejegyzést mutat a barátoktól és családtagoktól, valamint úgy módosította az algoritmusokat, hogy a kattintásvadász címek lehetőleg csökkenjenek a hírfolyamban.

Az elnökválasztás után a Facebook újból és újból tagadta, hogy az álhírek terjedése hatással lehetett a választókra, egy november nyolcadikán adott interjújában maga Zuckerberg „elég őrült ötletnek” nevezte, hogy a Facebook befolyásolta volna a választókat.

Ettől függetlenül változásokra lehet számítani a hírfolyamban – Zuckerberg elmondta, hogy reményei szerint megtalálják a módját annak, hogy kiszűrjék a közösségek számára valóban fontos dolgokat, ugyanakkor óvatos álláspontot fogalmazott meg azzal kapcsolatban, hogy az igazság megmondóivá váljanak.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen