hirdetés
Tech

Már tesztelik Németország „zéró-kibocsátású” vonatát

Az Alstom Coradia iLint nevű vonata hidrogéntartályok segítségével halad, és noha már korábban bejelentették, hogy Németországban az elkövetkező években forgalomba állhat, a Wired magazin szerint Salzgitter vasútján már tesztelik is a járművet.
Alstom Coradia iLint Már tesztelik Németország „zéró-kibocsátású” vonatát (Forrás: alstom.com)
hirdetés

A világ első hidrogénmeghajtású személyszállító vonata már az első tesztútján is túl van a Wired magazin szerint. Az Alstom által megtervezett Coradia iLint vonatról már korábban is írtunk – a jármű különlegessége, hogy a haladása közben mindössze gőzt, vagyis lényegében vizet bocsát ki „melléktermékként”.

A németországi Salzgitter sínjein a vonat már az első próbaútját is megtette egy kifejezetten hasonló próbautakra tervezett útszakaszon, ahol 80 km/h-s sebességet is elért. Ezzel kezdetét vette az a négyhetes próbasorozat, amelynek célja, hogy megtapasztalhassák, a működése közben milyen hatékonyan képes energiát szolgáltatni a vonatba épített rendszer, és hogy mennyire megbízható például az elektronikus fékrendszer.

Hidrogénfelhasználású vonatA Coradia iLint belső tere (Forrás: alstom.com)

Az Alstom szerint a vonat az első olyan próbaútját, amikor már utast is szállít, még 2018-ban megteheti Németországban, és ha mindent rendben találnak, úgy már akár 2021-ben az Egyesült Királyságba is érkezhet ilyen jármű.

A 2016-ban bemutatott vonat az Alstom szerint a világ első alacsonypadlós hidrogénmeghajtású elektromos vonata. A működése során a tartályokban található hidrogén és oxigén reakciója során elektromosságot állít elő. Amellett, hogy az Egyesült Államok Energy Information Administration nevű kormányzati szervezete szerint ez a módszer akár kétszer-háromszor is hatékonyabb lehet a benzinalapú belsőégésű motoroknál, ráadásul nem bocsát ki káros szennyezőanyagokat, hanem csupán gőz távozik.

A vonat hidrogénfeltöltését jelenleg a tesztpálya mellett kialakított hidrogén-töltőállomáson oldják meg, és a vállalat közleménye szerint a próbautakhoz használt hidrogén egy ipari gyártási folyamat melléktermékeként keletkezett, emellett közölte azt is, hogy a járművet a dízelvonatok „alternatívájaként” képzelik el.

A próbautak során a vonat működését a maximális, 140 km/h-s sebesség mellett is tesztelni fogják, de több más funkció működésének helyességéről is meg kell még bizonyosodni, mielőtt valóban utas szállhatna a járműre.

Coradia iLintA Coradia iLint belső tere (Forrás: alstom.com)

Az első olyan alkalomra, amikor már utasok is kipróbálhatják a vonatot, az Alstom szerint a jövő évben kerülhet sor a Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven vonalon, Németországban.

(Az alábbi videón alaposan körül is nézhetünk a vonatban, az egér segítségével lehet forgatni a képet.)

 



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen