hirdetés
Tech

Az Audi tervei szerint 2017 végéig elkészíti napelemes tetejű autója prototípusát

A német autógyártó a Hanergy nevű kínai napelem-specialista vállalattal együtt dolgozva fejleszt ki egy olyan vékonyrétegű napelemet, amelyet aztán az autók panoráma üvegtetőibe lehet építeni.
Napelem A napelemes tető egyelőre például a légkondicionálás energiaszükségletét fedezhetné (Forrás: greencarreports.com)
hirdetés

Az Audi közlése szerint az integrált napelemek képesek lesznek napenergiát előállítani az elektromos autók számára, és az ilyen módon nyert elektromossággal például a légkondicionálás, vagy éppen az ülésfűtés energiaszükséglete volna fedezhető, amivel növelhető volna az autó hatótávolsága.

Az első közös prototípus várhatóan már 2017 végére elkészül, ezt követően pedig az Audi egy intenzív tesztfázisba kezd, amelynek során abban bizonyosodik meg, hogy a prototípus megfelel-e a technikai elvárásoknak a biztonságot, minőséget, ellenállóságot és „környezetbarátságot” illetően.

Dr. Bernd Martens, az Audi testületének tagja elmondta, hogy az elektromos autót vásárlók számára fontos szempont a döntéskor a jármű hatótávolsága, így aztán a Hanergy-vel együttműködve innovatív napelemes technológia telepítését tervezik az elektromos autóikba, hogy így azok fenntarthatóak legyenek, valamint növekedjen a hatótávolságuk is.

Az Audi egyben közölte, hogy a jövőben a terveik szerint a napelemek szinte az autó tetejének teljes egészét lefedik majd, és később az is elképzelhető, hogy egyenesen a jármű hajtását biztosító akkumulátorba juthat majd a napelemekkel nyert energia.

„Ez egy mérföldkő volna a fenntartható, kibocsátás-mentes mobilitás eléréséhez vezető útban” – mondta Martens.

A vékony és hajlékony, gallium-arzenidből készült napelemek hatékonysága valamivel meghaladja a 25 százalékot is, és az Audi szerint még a viszonylag rossz fényviszonyok és magas hőmérséklet mellett is „nagyon jól” teljesítenek.

„A gallium-arzenid kristályokat széles körben alkalmazzák a félvezetőiparban különleges fizikai és kémiai tulajdonságaik miatt, amelyeknek köszönhetően különösen hatékonyak a természetes napfény tiszta elektromossággá alakításában, és így ideálisak a napelemek előállításához” – mondta az Audi egy szóvivője a Dezeen magazinnak.

Hozzátette: a Hanergy napelemei nagyon hatékonyak, így nagyjából 250 watt/négyzetméteres teljesítményre számítanak.

A múlt hónapban az Audi bejelentette, hogy 10 milliárd euróval szeretné csökkenteni költségeit 2022 előtt, hogy így támogathassa az elektromos autókra való váltást. A 2009-ben bemutatott „Audi e-tron” elektromos és hibrid autók családja pedig 2020-ig újabb három elektromos autóval bővül, valamint ezután pedig azt tervezik, hogy minden főbb modellből bemutatnak egy elektromos változatot is.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen