hirdetés
Tech

Luxus-tengeralattjárót tervez az Aston Martin

Az Aston Martin a tengeralattjárók gyártásával foglalkozó Tritonnal együttműködve megalkotta egy korlátozott kiadású, rendkívül elegáns tengeralattjáró terveit, amely reményei szerint „újradefiniálja a luxust” az elit számára.
Project Neptune A Project Neptune-on együtt dolgozik az Aston Martin és a Triton (Forrás: astonmartin.com)
hirdetés

A „Project Neptune” névvel illetett tengeralattjáró terveit az idei monacói Yacht Show keretében mutatták be. Utóbbi a „jachtvilág” egyik legjelentősebb eseménye, amelyre minden évben szeptemberben kerül sor.

A most bemutatott terveken szereplő tengeralattjáró különlegessége, hogy az Aston Martin autói klasszikus dizájnelemeinek és a Triton által kifejlesztett technológiának az egyesítésével egy valódi luxusjárművet dolgoztak ki.

Igaz, egyelőre viszonylag kevés részletet árultak el a tengeralattjáróról, és ugyancsak nem voltak túl bőkezűek a képek nyilvánosságra hozatalát illetően sem, de a két vállalat közlése szerint a Project Neptune egy olyan jármű lesz, amely „újradefiniálja a luxust és a teljesítményt” egy elit réteg számára.

A monacói Yacht Showról keringő jelentések szerint mindössze néhány ilyen tengeralattjárót lehet majd megvásárolni, és évről-évre tesznek majd elérhetővé néhány példányt.

Az ára természetesen elég busás lesz – egy-egy ilyen járműért közel 4 millió dollárt, vagyis átszámítva több mint 1 milliárd forintot kell majd fizetni. Vagyis, a tengeralattjáró ára nagyjából duplája lesz annak, mint amit az Aston Martin One-77 nevű luxusautóért elkérnek (a luxus coupé ára ugyanis 1,85 millió dollár).

Aston Martin tengeralattjáró(Forrás: astonmartin.com)

Az eddig megjelent látványtervek szerint a két vállalat egy háromszemélyes tengeralattjárót készít, amelynek gömbölyded, ezüst-fekete kabinja Marek Reichman, az Aston Martin alelnöke szerint a Valkyrie autójukat idézi.

„A Project Neptune-t a letisztult, elegáns belső határozza meg. A formákat és arányokat arra használtuk, hogy kifejezzük ugyanazt az elköteleződést a dizájn, a tervezés és a szépség iránt, mint amely az autóinkat, így például az Aston Martin Valkyrie hiperautó projektet formálja” – fejtette ki Reichman.

Patrick Lahey, a Triton elnöke elmondta, hogy mindig csodálták az Aston Martint, a márka ugyanis a technológia, a tervezés és az időtlen, elegáns dizájn iránti szenvedélyt képviseli.

Emlékezetes, az Aston Martin már tavaly is nagy figyelmet kapott az akkor bemutatott AM37 nevű luxushajója révén a monacói Yacht Show-n. Az idei rendezvény egyébként szeptember utolsó napján ért véget, és összesen 125 „szuperjachtot” állítottak ki a gyártók a négynapos eseményen.

A floridai székhelyű Triton néhány hónapja bejelentette, hogy végső soron az óceán legmélyebb 2 százalékát szeretné meghódítani tengeralattjáróival, az ehhez vezető úton pedig nemrég egy olyan járműről számoltak be, amely két személyt képes lejuttatni az óceán felszíne alatti 2 ezer méteres mélységig.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
loading...
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen