hirdetés
Tech

Az Apple új operációs rendszerei gátolják a Facebookot az automatikus adatgyűjtésben

Az Apple igyekszik megakadályozni az iOS és Mac operációs rendszerei új verzióiban, hogy a Facebook automatikusan adatot gyűjtsön a felhasználókról. Craig Federighi, az Apple szoftverekért felelős vezetője kijelentette, hogy az automatikus adatgyűjtésnek „véget vetnek”. Ismertetése szerint a Safari böngésző a felhasználók kifejezett engedélyét fogja kérni, mielőtt engedélyezné a közösségi oldal számára az adatgyűjtést.
Apple eszközök Az Apple böngészője a jövőben kevesebb adatot oszt meg a weboldalakkal (Forrás: pixabay.com / William Iven)
hirdetés

Az Apple a Facebook automatikus adatgyűjtését érintő lépése várhatóan némi feszültséghez vezet majd a két vállalat között.

Tim Cook, az Apple igazgatója korábban a Facebook gyakorlatát a „magánélet megszállásának” nevezte, a közösségi oldal alapítója, Mark Zuckerberg azonban nem tartja megalapozottnak ezt a véleményét.

A kaliforniai San Joséban tartott WWDC konferencián Craig Federighi azt mondta, hogy a Facebook folyamatosan figyeli az embereket olyan módokon, amelyekkel azok adott esetben nincsenek is tisztában.

„Mindannyian láttuk ezeket – ezeket a lájk gombokat és megosztás gombokat, és ezeket a kommentmezőket. Nos, mint kiderült, ezeket felhasználhatják a követésünkre, akár rájuk kattintunk, akár nem. Így aztán ebben az évben véget vetünk ezeknek”

– fogalmazott Federighi, majd a kivetítőn egy biztonsági figyelmeztetésre mutatott, amely engedélyt kér a felhasználótól arra, hogy a Facebook.com adatot gyűjtsön böngészés közben, s egyúttal emlékeztet arra, hogy nem kell megosztania ezeket az információkat a közösségi oldallal.

Egy kiberbiztonsági szakértő, Kevin Beaumont szerint örvendetes az Apple lépése, amely alapjaiban változtatja meg a böngésző működését, és úgy látja, az erőteljes változások hatására a felhasználók magánélete nagyobb biztonságban lesz.

Megjegyezte, hogy a vállalatok gyakran csak kisebb változásokat eszközölnek a témában, amelyek „nem rázzák fel igazán a piacot”, az Apple esetében azonban, amely most valóságosan láthatóvá teszi, ha adatot gyűjtenek, más a helyzet.

Az Apple a közlése szerint az úgynevezett „fingerprinting”, vagyis digitális ujjlenyomatgyűjtés gyakorlatát is megakadályozná, amelynek során a reklámvállalatok azokat a személyeket igyekeznek beazonosítani, akik törlik az eszközükön tárolt cookie-kat. A fingerprinting során az eszközöket a telepített plug-inek, a betűkészletek és hasonló, a böngészők által a weboldalakkal megosztott információk alapján azonosítják a hirdetőcégek.

Az Apple tehát ennek megakadályozására úgy döntött, hogy a böngészője a jövőben kevesebb részletet oszt meg a weboldalakkal a számítógépről. Ennek eredményeként Federighi szerint sokkal nehezebb lesz egyénileg beazonosítani az egyes felhasználók eszközeit, hiszen minden olyan eszköz, amelyen Mac fut, igen hasonló lesz egymáshoz a kevesebb megosztott információnak köszönhetően.



Ha érdekesnek találta cikkünket, ossza meg másokkal is!
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen