Már egész olcsón kolonizálhatnánk a Holdat

Persze csak azért, hogy megtudjuk, hogy milyen lenne kolonizálni a Marsot. Kár, hogy még erre sincs pénz.
holdbázis A kép illusztráció (Forrás: Sciencealert.com)

Mi is írtunk már korábban a NASA Mars-utazással kapcsolatos terveiről, legutóbb például arról, hogy egy dél-amerikai sivatagban végeznek olyan próbafúrásokat, amiket majd egyszer a vörös bolygón is el szándékoznak végezni. Egy csapat kutató - köztük a NASA vezető munkatársai - most azt állítja, hogy manapság már "aprópénzből" is el lehetne jutni a Holdra. Mindemellett még részletes terveket is készítettek arra vonatkozóan, hogy hogyan tudnának emberi kolóniát telepíteni a kisbolygóra tízmilliárd dollárból (2 810 300 000 000 forintból).

Természetesen a távlati cél a Mars meghódítása lenne, elvégre a Holdon szinte semmi sincs, ugyanakkor egy ilyen projekt nagyon sok tanulsággal szolgálhatna a jövőre nézve. Elvégre nem ártana letesztelni, hogy milyen lehet egy Földön kívüli települést fenntartani, illetve azon élni. A kutatók ki is hangsúlyozták, hogy a Holdra költözés kifejezetten "teszt-jellegű" lenne.

A tanulmány figyelembe veszi azt a tényt is, hogy az ember 1972 óta nem járt a Holdon, mivel az Apollo program mai árfolyamon számolva 150 milliárdjába került az Egyesült Államoknak, illetve azt, hogy a NASA idei éves költségvetése 19,3 milliárd dollár. Mindezek figyelembe vételével a kutatók most az állítják, hogy Amerikai 5-7 éven belül visszatérhet a Holdra, még hozzá tízmilliárd dollárból (plusz/mínusz 30 százalék).

Azt is figyelembe kell venni, hogy az elmúlt 40 évben rengeteget fejlődött a technika. Ennek köszönhetően az olyan új technikák, mint az önmagukat vezető autók, a mindent feldolgozó vécék kifejezetten hasznosak lehetnek az űrben, ráadásul jelentősen csökkentik a költségeket is. A kutatók az első évben tíz emberrel számolnának a Holdbázison, ami egy évtizeden belül akár százra is nőhetne. A település ráadásul képes lenne az önfenntartásra, mivel a tervek szerint a Naphoz legközelebb eső pólusnál építkeznének, hogy a napelemek minél nagyobb hatásfokot érhessenek el.

A Holdra a SpaceX űrrepülőjével mennének, az első utakon elég sok eszközt, felszerelést kellene szállítani, de a 3D nyomtatás technológiája ezen is sokat tudna segíteni, mivel ezzel egy csomó mindent a helyszínen tudnának előállítani.

Mindez hiába hangzik papíron remekül, a NASA-nak még ennyi pénze sincs. A tanulmány szerzői ezért szeretnének gazdasági szereplőket is bevonni a projektbe.

(Forrás: Science Alert)