hirdetés
ALVÁS
Jobb alvók azok a babák, akik korábban kapnak szilárd táplálékot

Jobb alvók azok a babák, akik korábban kapnak szilárd táplálékot

Jobban alszanak azok a babák, akiknél már a harmadik hónapban megkezdik a hozzátáplálást, tehát az anyatej mellett szilárd táplálékot is kapnak - olvasható a BBC honlapján.

Az éjszakai baglyok korábban halnak, mint a koránkelők

Az éjszakai baglyok korábban halnak, mint a koránkelők

Az éjszakai baglyok korábban halnak, mint a koránkelők - állapították meg amerikai és brit kutatók.

Így könnyedén leadhatod a nyáron felszedett plusz kilókat

Így könnyedén leadhatod a nyáron felszedett plusz kilókat

Tavasszal a legtöbben gőzerővel vágnak bele az edzésbe, és ez a lelkesedés általában ki is tart úgy nyár elejéig. Aztán jönnek a forró nyári hónapok és ezzel együtt a plusz kilók is… Szeptemberben pedig, amikor kiderül, hogy a kedvenc farmer nem jön ránk, mindenki a legújabb diétákat keresi és persze a leghatékonyabb edzéseket!

Íme a titok a ráncosodás ellen

Íme a titok a ráncosodás ellen

Egyszerűbb a megoldás, mint azt gondolnánk.

Az alvás az intelligenciánkra is hathat

Az alvás az intelligenciánkra is hathat

Vagy legalábbis okosabbnak tűnünk, ha kipihentek vagyunk.

hirdetés
Ébredjünk kipihenten!

Ébredjünk kipihenten!

Ahogyan azt már számtalanszor hallhattuk és olvashattuk, nem csupán az alvás hossza, hanem a minősége is rendkívül fontos. Rohanó világunkban pedig különösen fontos, hogy ha esetleg nem is tudunk annyit aludni, amennyit kellene, az erre szánt idő legyen hasznos és legfőképp pihentető.

A boldog párkapcsolat titka - avagy mit csináljunk a hálószobában

A boldog párkapcsolat titka - avagy mit csináljunk a hálószobában

Most kivételesen nem a szexre gondolunk, hanem arra, hogy mire érdemes figyelnie a pároknak lefekvés előtt.

Rosszabbul alszanak, de gyorsabban fejlesztik finommotoros képességeiket az okostelefonozó gyerekek

Rosszabbul alszanak, de gyorsabban fejlesztik finommotoros képességeiket az okostelefonozó gyerekek

Azok a kisgyermekek, akik viszonylag sok időt töltenek okostelefonokon, tableteken és hasonló érintőképernyős eszközökön játszva, kutatók szerint valamivel kevesebbet alszanak, mint azok a kortársaik, akik viszont nem töltenek időt az ilyen eszközökkel történő játékkal.

A meztelenül alvás előnyei

A meztelenül alvás előnyei

Nem csupán kényelmes, de az egészségünkre is jó hatással is lehet a pucéron alvás.

Március 17. Az alvás világnapja

Március 17. Az alvás világnapja

Ötven ország közül a magyarok dobogósok az alvás minőségében!

Egy ötven országra kiterjedő felmérés szerint a magyarok az alvás minőségét tekintve a harmadik helyen állnak. Átlagosan több mint hét órát alszunk.

Bizonyos hangok javíthatják az alvás minőségét és a memóriát is

Bizonyos hangok javíthatják az alvás minőségét és a memóriát is

Egy friss kutatás szerint a „gyengéd hang stimuláció” az idősebb emberek esetében nem csak az alvás minőségét javíthatja, hanem ezáltal akár a memóriát is. Az úgynevezett rózsaszín zaj megfelelő időzítése ugyanakkor éppen olyan fontos lehet, mint a hang maga.

Alvás és tanulás kutyamódra

Alvás és tanulás kutyamódra

A világon először mutatták ki, hogy a tanulás jelentősen befolyásolja az azt követő alvás alatt a kutyák agytevékenységét. A Magyar Tudományos Akadémia, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Semmelweis Egyetem közös kutatását bemutató cikk a Scientific Reports tudományos folyóiratban jelent meg.

Alvásprobléma? Talán csak több időt kell a szabadban tölteni!

Alvásprobléma? Talán csak több időt kell a szabadban tölteni!

Igazán kellemetlen tud lenni, ha éjjel sokáig egyszerűen képtelenek vagyunk elaludni. Egy február másodikán a Current Biology nevű lapban megjelent tanulmány mindazonáltal rámutatott arra, hogy talán már azzal is megtalálhatjuk a kulcsot ennek a problémának a megoldásához, ha egészen egyszerűen többet vagyunk a szabadban, természetes fényviszonyok között.

Az alváshiány kedvezőtlenül hat az immunrendszer működésére

Az alváshiány kedvezőtlenül hat az immunrendszer működésére

Többen felfigyelhettek arra, hogy ha nem tudtak eleget aludni, akkor később nagyobb eséllyel betegedtek meg. Egy új tanulmány nem csak megerősíti ezt az összefüggést, de egyben némi magyarázattal is szolgál rá.

Elképesztő és szokatlan alvási szokások

Elképesztő és szokatlan alvási szokások

Ha alvásról van szó, felénk a legtöbben szeretik az ezzel töltött időt minél hosszabbra nyújtani. Nem mindenhol, és legfőképpen nem mindenki van azonban ezzel így, egyes kultúrákban például szinte „szégyen” sok időt alvással tölteni.

Úgy tűnik, tényleg nehezítik az elalvást az okostelefonok

Úgy tűnik, tényleg nehezítik az elalvást az okostelefonok

Nem új felvetés, hogy az okostelefonok, tabletek fénye miatt nehezebb elaludni, viszont most egy újabb kutatás is megerősítette az összefüggést.

Az alváshiány már néhány nap után megváltoztatja a bélrendszer baktériumainak összetételét

Az alváshiány már néhány nap után megváltoztatja a bélrendszer baktériumainak összetételét

A kiegyensúlyozott alvási szokások azért is fontosak lehetnek, mert elég néhány nap alváshiány ahhoz, hogy a bélrendszerben található baktériumok korábbi összetétele megváltozzon – derült ki egy kisebb kutatás során.

Szívrohamot okozhat az álmatlanság

Szívrohamot okozhat az álmatlanság

Vagy legalábbis megnöveli annak kockázatát.

Könnyebben megjegyezzük a számunkra fontos dolgokat

Könnyebben megjegyezzük a számunkra fontos dolgokat

Könnyebben beépülhetnek a hosszú távú memóriába azok a dolgok, amiket fontosnak tart az ember - derült ki egy kis létszámú walesi kutatásból.

Csak fáradtabbak leszünk, ha hétvégén sokáig alszunk

Csak fáradtabbak leszünk, ha hétvégén sokáig alszunk

Hiába olyan jó szombaton és vasárnap sokáig lustálkodni, ezzel valójában csak rontunk a helyzetünkön – svéd kutatók legalábbis ezt figyelték meg. Valóban logikus is, hogy ez így legyen, hiszen ezzel megborítjuk a szervezetünk természetes ritmusát.

Annak, aki túl keveset alszik, már a koffein sem használ

Annak, aki túl keveset alszik, már a koffein sem használ

Egy idő után már nincs más választás, mint hogy jól kialudjuk magunkat – ha ugyanis valaki egymás után több napig nem tud eleget aludni, akkor hiába próbálkozik akár azzal, hogy koffeintartalmú italokat fogyaszt a szellemi teljesítőképessége „felturbózására”, ez sajnos nem fog neki sikerülni...

A nem megfelelő mennyiségű alvás megnöveli az agyvérzés kockázatát

A nem megfelelő mennyiségű alvás megnöveli az agyvérzés kockázatát

Se a túl kevés, se a túl jó nem jó, főleg, ha magas vérnyomásban szenvedünk.

A fák is alszanak

A fák is alszanak

Erre magyar tudósok segítségével jött rá egy nemzetközi kutatócsoport.

Sikeres vizsgát akarsz? Aludj!

Sikeres vizsgát akarsz? Aludj!

Mármint ne tanulás helyett, hanem egyszerűen kipihenten kell elmenni vizsgázni.

Összegezték az emberiség alvási szokásait egy applikációval

Összegezték az emberiség alvási szokásait egy applikációval

Kutatóknak sikerült összegezniük az emberiség alvási szokásait egy mobiltelefonos applikációval.

Az első éjszaka effektus

Az első éjszaka effektus

Két kutató az amerikai Brown egyetemről arra akarta megtalálni a választ, hogy vajon mi az oka az idegen helyen eltöltött első éjszaka álmatlan forgolódásának.

Ezért nem szabad sminkben aludni

Ezért nem szabad sminkben aludni

Az egyik legrosszabb dolog, amit a bőrünk ellen elkövethetünk az, ha sminkben alszunk. Néhanapján persze mindenkivel előfordulhat, hogy arctisztítás nélkül fekszik le, és ettől még természetesen nem dől össze a világ. Akkor viszont, ha rendszeressé válik a dolog, sok negatív következménnyel számolhatunk.

Aki túl keveset alszik, nagyobb eséllyel lesz náthás

Aki túl keveset alszik, nagyobb eséllyel lesz náthás

A túl kevés alvás számtalan kellemetlen hatással járhat, melyek egyike egy új kutatás szerint, hogy még a náthára és más, gyakori fertőzésekre is fogékonyabbá tehet az alváshiány.

Nem mindegy, hogy mit eszünk lefekvés előtt!

Nem mindegy, hogy mit eszünk lefekvés előtt!

Vannak olyan ételcsoportok amelyek segítik az elalvást, vannak azonban olyanok, amelyek pont, hogy gátolják.

Macht ein Mittagsschlaf wieder fit?

Macht ein Mittagsschlaf wieder fit?

Fitté tesz a délutáni alvás?

(Berlin (dpa/tmn)) Kinder mögen ihn meistens nicht, aber unter Erwachsenen ist er ziemlich beliebt: der Mittagsschlaf. Man sagt, er macht für den Rest des Tages wieder fit. Doch was ist dran an dieser Alltagsweisheit? ...

hirdetés

A weboldal cookie-kat használ a biztonságos böngészés és a legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében. (Részletek)

Engedélyezi a cookie-k használatát? Igen